خبرگزاری کار ایران

نمایش فیلم جزیره رنگین در جشنواره فیلم منار

فیلم‏های «جزیره رنگین»، «شیفت شب» و «خانوم» در هشتمین جشنواره «فیلم منار» به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایلنا، در آستانه دهه مبارکه فجر و سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ماه سینما و فیلم ایران، با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در بلغارستان و بنیاد سینمایی فارابی و با همکاری جشنواره «خاورمیانه و شمال آفریقا (فیلم منار)» ۲۴ دی با فیلم «جزیره رنگین» آغاز به کار کرد.

بنا به هماهنگی‏های به عمل آمده با رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان، سه فیلم «جزیره رنگین» ساخته خسرو سینایی، «شیفت شب» ساخته نیکی کریمی و «خانوم» ساخته تینا پاکروان با پخش کنندگی بنیاد فارابی در این رویداد سینمایی به روی پرده می‌روند.

این فیلم‌ها با زیرنویس بلغاری و انگلیسی به مدت بیست شب در پنج سینمای بزرگ شهر صوفیا، به اکران گذاشته می‌شوند.

در مراسم افتتاحیه جشنواره ماه فیلم و سینمای ایران که با حضور چشمگیر دیپلمات‌های خارجی مقیم و دوستداران هنر و سینمای ایران، دانشجویان رشته‌های زبان فارسی و ایران‌شناسی و همچنین بازیگران و هنرمندان در کشور بلغارستان برگزار شد، محمدعلی کیانی، رایزن فرهنگی کشورمان در بلغارستان، به ارایه توضیحاتی در خصوص معرفی فیلم و سینمای ایران پرداخت.

بنابر اعلام این خبر، بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده توسط رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان، بنیاد سینمایی فارابی برای نخستین بار به صورت رسمی در جشنواره فیلم «خاورمیانه و شمال آفریقا (فیلم منار)» شرکت کرده است.

 فیلم‌های سینمایی «۳۱۶»، «سه ماهی»، «دربست»، «شیار ۱۴۳» و «شکوه سپاهان» نیز در جشنواره «فیلم منار» حضور دارند.

هشتمین دوره این جشنواره از ۲۴ دی تا ۱۱ بهمن ماه سال جاری در پنج شهر کشور بلغارستان برگزار می‌شود

کد خبر : ۳۳۸۹۴۴