خبرگزاری کار ایران

پنجاهمین شماره دو ماهنامه سینما و ادبیات منتشر شد

بخش سینمای جهان دو ماهنامه سینما و ادبیات به وس اندرسن سینماگر امریکایی و تحلیل فیلم‌های او ازجمله فیلم معروف هتل بزرگ بوداپست اختصاص پیدا کرده است.

 به گزارش ایلنا، بخش سینمای جهان این شماره به وس اندرسن سینماگر امریکایی و تحلیل فیلم‌های او ازجمله فیلم معروف هتل بزرگ بوداپست اختصاص پیدا کرده است. در بخش سینمای مستقل یادنامه‌ای ترتیب داده شده برای شانتال آکرمن فیلمساز تجربی و آوانگارد نروژی که به او لقب «دختر سینما» داده‌اند.

 «ملودرام در سینمای ایران» و بررسی نشانه‌ها و مولفه‌های آن محور بخش سینمای ایران این شماره است. در میزگردی با حضور ناهید طباطبایی، نیکی کریمی، حسن فتحی و جواد طوسی و یادداشت‌های عباس بهارلو، تهماسب صلح‌جو، پرویز نوری، فریدون جیرانی و... می‌توانید زوایای پیدا و پنهان ملودرام در سینمای ایران را مشاهده کنید.

در پرونده اکران سینما و ادبیات فیلم «ناهید» برای بررسی انتخاب شده و در گفت‌وگو با روبرت صافاریان این فیلم مورد تحلیل قرار گرفته است.

 «جهان به روایت اشیا» عنوان پرونده ادبی است و همان‌طور که عنوان نشان می‌دهد بحث بر سر اشیاست و کارکردی که اشیا در پیشبرد روایت دارند. این موضوع را در میزگرد محمود حسینی‌زاد، حسین‌ پاینده، حسین سناپور و نوشته‌های احمد اخوت، احمد آرام، کورش اسدی، محمود حدادی، عنایت سمیعی، مهدی غبرائی، شیوا مقانلو، محمد کشاورز پی بگیرید.

سینما و ادبیات از شماره قبل موضوع رمان خاورمیانه را مورد بحث و بررسی قرار داده است. در این شماره نیز مشخصا به موضوع رمان عرب پرداخت و گفت‌وگویی اختصاصی دارد با سعود سنعوسی رمان‌نویس کویتی که رمان «ساقهٔ بامبو» ی او - برنده بوکر عربی سال ۲۰۱۳ – در ایران توسط نشر نیلوفر منتشر شده و مورد استقبال خوانندگان ایرانی قرار گرفته است. در این گفت‌وگو سنعوسی از ریشه‌های رمان عرب که از آن تاثیر پذیرفته همراه با تحولات خاورمیانه سخن گفته و به سوالات مفصل مصاحبه‌کننده در مورد سیر تطور رمان عرب پاسخ داده است.

 «کالیگاریسم و هنر چندرگه‌ای» عنوان پرونده‌ای در این شماره مجله است که به این مفهوم با تمرکز بر تئا‌تر سالومه و دکتر کالیگاری کار امین اصلانی پرداخته است.

شوالیه‌ها در سینما موضوع بخش فیوژن است؛ آن را از دست ندهید.

کد خبر : ۳۳۹۱۵۴