خبرگزاری کار ایران

بازسازی تالار مولوی به پایان رسید/ قلب تئاتر دانشگاهی احیا شد

امیرحسین حریری؛ برنامه‌ مراسم افتتاحیه مرکز تئاتر مولوی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرحسین حریری (مدیر مرکز تئاتر مولوی) از دکتر ناظرزاده کرمانی به عنوان یکی از اساتید شناخته شده هنرهای نمایشی و سخنرانان مراسم افتتاحیه یاد کرد و گفت: عصر امروز مراسمی ساده اما رسمی برگزار می‌شود که از اساتید، دانش‌آموختگان، مدیران و مسئولان دانشگاه تهران، مدیران شهری و فرهنگی و تمامی مسئولانی که در پروژه بازسازی نقش عمده ایفا کردند برای حضور دعوت شده است.

او بیان کرد: هیات رئیسه دانشگاه تهران، معاون فرهنگی وزارت علوم، معاون امور هنری، مدیرکل هنرهای نمایشی، جمعی از مدیران سابق تالار مولوی، شهردار منطقه 6، معاون وزیر مسکن و شهرسازی از دیگر میهمانان هستند.

این مدیر ادامه داد: پخش نماآهنگ تصویری به کارگردانی نیما دهقان درباره مراحل بازسازی مرکز تئاتر مولوی و انجام چند سخنرانی از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای این روز است. تالار مولوی سپس فعالیت‌های خود را به‌صورت رسمی آغاز می‌کند و در گام نخست اول بهمن ماه میزبان تعدادی از نمایش‌های سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خواهد بود.

مدیر مرکز ئتاتر مولوی خاطرنشان کرد: همچنین در مراسم افتتاحیه تفاهم‌نامه‌ای با معاون فرهنگی وزارت علوم امضا می‌شود تا نقش سازنده تالار مولوی در اعتلا و تقویت جریان تئاتر دانشگاهی را شاهد باشیم.

حریری درباره زمان بررسی درخواست‌ اجرای گروه‌های نمایشی گفت: درخواست‌های زیادی از گروه‌های نمایشی دریافت شده که شورای انتخاب تالار مولوی بعد از پایان جشنواره به بررسی این درخواست‌‌ها می‌پردازد و نتایج در ادامه مشخص می‌شود. اما رویکرد مرکز تئاتر مولوی توجه ویژه و تمرکز بر گروه‌های تئاتری دانشجویی، پروژه‌های پایان‌نامه‌ای آنها و اجرای آثار برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی خواهد بود.

مراسم افتتاحیه مرکز تئاتر مولوی عصر امروز ساعت ۱۸ در محل این تالار برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۳۹۱۸۹