خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تهیه‌کنندگان سینما به دیدار محمد حیدری رفتند

گروهی از تهیه‌کنندگان سینما به دیدار محمد حیدری رفتند و جلسه مشترکی را با وی برگزار کردند.

غلامرضا موسوی (رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما) گفت: در جلسه‌ای که با حضور اعضای هیات رئیسه شورای عالی سینما برگزار شد؛ اعضای این شورا به نمایندگی از تهیه‌کنندگان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را درباره وضعیت نمایش فیلم‌ها در تهران و شهرستان‌ مطرح کردند.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که مطرح شد وضعیت نمایش فیلم‌ها در سینماهای مردمی بود. در این جلسه تایید شد که نمایش فیلم‌ها در سینماهای مردمی و همچنین برنامه‌های رسمی جشنواره همچون کاخ جشنواره ازسوی برگزارکنندگان جشنواره بلامانع است و نمایش‌های اضافی بر این برنامه‌ها باید با هماهنگی شورای عالی باشد و به‌جز سینماهای مردمی و برنامه‌های رسمی فیلم‌ها نباید هیچ نمایش دیگری داشته باشند.

موسوی افزود: یکی دیگر از مسائل بحث تعداد صندلی‌ها در اکران‌های مردمی بود که مشخص شد تا سقف ۶هزار صندلی برای هر فیلم درآمد آن مستقیم به جشنواره فیلم‌فجر تعلق دارد و هر تعداد نمایش از این میزان صندلی افزایش پیدا کند؛ جشنواره ۵۰ درصد آن را بایدبه تهیه‌کنندگان پرداخت کند.

وی درباره نمایش فیلم در استان‌ها گفت: از دوره‌های گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای نمایش فیلم‌ها در استان‌ها به عنوان بدهی باقی مانده است که باید وزارت کشور به تهیه‌کنندگان پرداخت کند و در این جلسه قرار شد این مسئله پیگیری شود.

وی ادامه داد: با این وجود شورای عالی تهیه‌کنندگان اعلام کرد که آماده است مانند سال‌های در تعامل با جشنواره فیلم در استان‌هایی که علاقه‌مند هستند؛ فیلم‌ها را به نمایش بگذارند.

موسوی همچنین با اشاره به اهمیت جلسات پرسش و پاسخ گفت: یکی از مسائل مطرح شده برگزاری نشست‌های نقد و بررسی بود که ما از برگزاری جلسات نقد و بررسی در صبح‌ها ابراز خرسندی کردیم و موافق برگزاری آن به شکل جدید هستیم.

در دو جلسه‌ای تهیه‌کنندگان سینما با محمد حیدری؛ اعضائ هیات ریسه شورای عالی تهیه‌کنندگان همچون، منیژه حکمت، منوچهر شاهسواری، مهرداد فرید، ‌کامران قدکچیان، سیدضیاء هاشمی، سید مسعود اطیابی و علی آشتیانی‌پور حضور داشتند.

کد خبر : ۳۳۹۳۱۷