خبرگزاری کار ایران

مدیر نشر ثالث تاکید کرد:

ریزش 30 درصدی مخاطب درصورت انتقال نمایشگاه کتاب به شهرآفتاب

جعفریه می‌گوید: باید ببینیم درمقابل ریزش مخاطب درصورت جابه‌جایی نمایشگاه کتاب؛ چه چیزی به دست می‌آوریم؟ اما در این مسیر از ناشران که صاحبان اصلی نمایشگاه کتاب هستند؛ نظرخواهی نمی‌شود.

محمدعلی جعفریه (مدیر نشر ثالث) در رابطه با پریایی نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب؛ به خبرنگار ایلنا گفت: به اعتقاد من باید در این زمینه کارِ کارشناسی صورت بگیرد و اتحادیه ناشران و کتابفروشان هستند که باید این کارشناسی را انجام دهند.

او ادامه داد: اگر قرار است نمایشگاه کتاب مثل هر سال، یک فروشگاه بزرگ کتاب باشد، مصلی نمی‌تواند پاسخگوی آن باشد. اما اگر قرار بر این است که نمایشگاه‌ حرفه‌ای‌تری برگزار شود و به سمت امور نمایشگاهی پیش برویم، مصلی ازنظر دسترسی در موقعیت خوبی قرار دارد. البته فضای مصلی برای تعداد ناشرانی که هرساله در آن شرکت می‌کنند، کافی نیست. در واقع اصل نمایشگاه مشکل دارد که به شکل یک فروشگاه بزرگ کتاب نگاه می‌شود.

مدیر نشر ثالث در پاسخ به این سوال که با انتقال نمایشگاه به شهر آفتاب، چقدر از میزان مخاطبان کاسته خواهد شد، بیان کرد: بررسی‌های اولیه‌ای که صورت گرفته نشان می‌دهد با ریزش 30 درصدی مخاطب روبه‌رو خواهیم بود. ولی باید ببینیم در کنار این ریزش، چه چیزی به‌دست می‌آوریم.

جعفریه با اشاره به مسئله‌ی مجهول شهرداری و وزارت ارشاد، اعلام کرد: متأسفانه از ناشران که در واقع صاحبان اصلی نمایشگاه کتاب هستند، نظری درباره‌ی این جابه‌جایی پرسیده نمی‌شود. کدام نظرسنجی از ناشران صورت گرفته و کدام سوال از آنان پرسیده شده؟!

این ناشر با بیان اینکه نمایشگاه نیاز به یک جای ثابت دارد که 9 سال است این جای ثابت وجود ندارد، افزود: این جابه‌جایی‌ها بزرگترین مشکلات را برای ناشران و بازدیدکننده‌ها ایجاد می‌کند. ناشران تا پانزده روز قبل از نمایشگاه، نمی‌دانند غرفه‌شان در کدام قسمت واقع شده و چند متر است. واقعاٌ نمی‌دانم این وضعیت تا کجا ادامه دارد.

کد خبر : ۳۳۹۵۰۷