خبرگزاری کار ایران

آغاز اهدای تندیس‌ها از نخستین شب جشنواره/ پورصمیمی کیک «سنگلج» را برید

افتتاح سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با معرفی برگزیدگان بخش های عکس، پوستر و نمایشنامه نویسی همراه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید أسدی، دبیر جشنواره در این مراسم دلنوشته‌ای خطاب به حاضران خواند و پس از آن علی عابدی و اتابک نادری، دو نفر از مدیران دیروز و امروز تماشاخانه سنگلج به بیان خاطرات خود از مدیریت در این محل تاریخی تئا‌تر ایران پرداختند.

علی عابدی اظهار کرد: اگر حمایت‌های شهرداری نبود بازسازی شکل نمی‌گرفت و‌‌ همان اتفاقی که برای تئا‌تر نصر رخ داد اینجا هم شاهد بودیم.

اتابک نادری نیز با تقدیر از خانوادهٔ خود که در سالهای حضورش در تماشاخانه سنگلج با او همراهی کردند؛ بیان کرد: بازسازی تماشاخانه بسیار زمان بر بود و من ترانه‌های کودکی پسرم را نشنیدم. به خاطر دارم استاد سمندریان روزی روی شانه‌ام زد و گفت این بازسازی در میان تمامی بازسازی‌های صورت گرفته بهترین است.

بحر طویلی با موضوع کاستی‌های مالی تماشاخانه سنگلج، هنرمندانی که در این سالن روی صحنه رفتند؛ ماجرای برجام و انتقادهایی از دولت گذشته در ادامه مراسم اجرا شد.

پیش از آغاز بخش اهدای جوایز؛ منصور ضابطیان از حمید جبلی، یکی از داوران بخش عکس پرسید، آیا کلاه قرمزی امسال پخش می‌شود یا خیر؟ که این هنرمند گفت: خیر؛ به ین دلیل که تلویزیون همچنان مبالغ سال گذشته را پرداخت نکرده و به گروه بدهکار است.

وی ادامه داد: ‌ البته ما به هیچیک از عوامل گروه بدهی نداریم و پرداخت‌ها انجام شده ولی به دلیل پرداخت نشدن مطالبات توسط تلویزیون؛ کلاه قرمزی امسال پخش نخواهد شد.

در ادامه این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند.

بر این اساس در بخش برگزیدگان عکس، از عماد دولتی، حسین اسماعیلی و سعید رضوانی تقدیر و «مهرداد متجلی،» به عنوان نفر اول این بخش معرفی شد.

 آرا بخش مسابقه پوس‌تر سی و چهارمین جشنواره تئا‌تر فجر: الف. بخش «پوسترهای تئا‌تر»

هیأت داوران ضمن تقدیر از:

۱- جناب آقای «سینا افشار» برای طراحی پوس‌تر نمایش «روز عزیز مٌرد»

۲- سرکار خانم «شکوه احمدی» برای طراحی پوس‌تر نمایش «گفت‌و‌گوی فراریان»

برگزیدگان خود را به شرح ذیل اعلام می‌دارد:

رتبهٔ سوم: جناب آقای «میثم خاوری» برای طراحی پوس‌تر نمایش «تجربه‌های اخیر»

رتبهٔ دوم: جناب آقای «جواد آتشباری» برای طراحی پوس‌تر نمایش «چشم در برابر چشم»

رتبهٔ اول: جناب آقای «میثم نامدار» برای طراحی پوس‌تر نمایش «غربِ غم‌زده»

هیأت داوران: قباد شیوا، کامبیز درم‌بخش، رنه وانر، کاری پیپو، گیته کت، الکساندر فالدین، ساعد مشکی، فلیکس اشتودینکا، پارسوا باشی، امیر اسمی، محسن ولیحی، امیرعلی قاسمی، مهدی پاکدل

ب. بخش «پوس‌تر رویدادهای تئا‌تر»

هیأت داوران برگزیدگان خود را به شرح ذیل اعلام می‌دارد:

رتبهٔ سوم: جناب آقای «سینا افشار» برای طراحی پوس‌تر «آناکارنینا در اٌستوا»

رتبهٔ دوم: سرکار خانم «فرشته عابدی» برای طراحی پوستر‌های «عروسی خون» و «دهمین جشنوارهٔ تئا‌تر پلاتو»

رتبهٔ اول: جناب آقای «سعید رضوانی» برای طراحی پوس‌تر «مقامِ استادی»

هیأت داوران: قباد شیوا، کامبیز درم‌بخش، رنه وانر، کاری پیپو، گیته کت، الکساندر فالدین، ساعد مشکی، فلیکس اشتودینکا، پارسوا باشی، امیر اسمی، محسن ولیحی، امیرعلی قاسمی، مهدی پاکدل.

در بخش برگزیدگان «نمایش‌نامه نویسی» نیز مهرداد کوروش نیا برای نمایش‌نامه قرار برگزیده نخست شد و از کامران شهلایی و پویا پیرحسین‌لو نیز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر : ۳۴۰۲۳۴