خبرگزاری کار ایران

در آستانه انتشار آلبوم «رام»؛

قطعه‌ای از بداهه‌نوازی یزدانیان و اینانلو را در ایلنا بشنوید

آلبوم «رام» بداهه‌نوازی پیانو و کمانچه پیمان یزدانیان و حسام اینانلو؛ از فردا (سوم بهمن) در سراسر کشور منتشر می‌شود. پیش از آن قطعه‌ای از آلبوم را در ایلنا بشنوید.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ آلبوم «رام» حاصل بداهه‌نوازی پیانو و کمانچه‌؛ فردا (سوم بهمن) توسط نشر هرمس منتشر میشود. این اثر که ساخته پیمان یزدانیان و حسام اینانلوست؛ پس از یکسال همنشینی سازی به صورت بداهه در سال 92 و در جشنواره موسیقی فجر اجرا شد اما پس از آن نشر هرمس در سالگرد پانزده سالگی خود کنسرتی ترتیب داد که طی آن کنسرت پیمان یزدانیان و حسام اینانلو به صورت بداهه به اجرای قطعات پرداختند.

آلبوم «رام» حاصل ضبط همان اجرا در تالار وحدت و در جشن پانزده سالگی نشر هرمس است چراکه طی آن دو اجرا به ضبطی با کیفیت دست پیدا کردند و همین باعث شد تا آلبوم «رام»در این قالب منتشر شود.

اینانلو درباره سبک آلبوم این اثر می‌گوید: در اولین جلساتی که با پیمان یزدانیان داشتم؛ وقتی با ساز پیانو مواجه شدم؛ فهمیدم باید ردیف در موسیقی ایرانی را به‌طور کامل کنار بگذارم و به شکل دیگری موسیقی پیمان و سازش را بشناسم. درواقع در اجراهای ما نیز ردیف به طور کامل کنار گذاشته شده بود. با این رویکرد برای من هم تصویر مشخصی درباره سبک این آلبوم وجود ندارد و نمی‌دانم که رام را می‌توان در دسته‌ای مشخص قرار داد. خصوصا اینکه چنین کاری برای اولین بار توسط دو ایرانی با موسیقی ایرانی تجربه شده و طبیعتا فضای حاصل از آن؛ بسیار متفاوت با آنچه پیشتر شنیده شده؛ است.

رام

«رام» عنوانی‌ست که رامین صدیقی برای این آلبوم انتخاب کرد و حسام اینانلو و پیمان یزدانیان از آن استقبال کردند. این عنوان از آنجا حاصل شد که رامین معتقد بود در اجرا؛ هر دو نوازنده با سازشان سعی دارند دیگری را رام کنند و به آرامش برسانند بعد دوباره شخصی سرکشی می‌کند و دیگری او را به آرامش می‌رساند.

در پایان قطعه‌ای از آلبوم «رام» را  با اجازه‌ صاحب اثر می‌شنوید:

کد خبر : ۳۴۰۲۵۶