خبرگزاری کار ایران

همزمان با رونمایی اعلام شد،

پوستر فیلم «نفس» را علی باقری طراحی کرد

پوستر فیلم سینمایی «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار، توسط علی باقری طراحی و در آستانه برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، پوستر فیلم سینمایی «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار، براساس مضمون فیلم، توسط علی باقری طراحی و در آستانه برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

علی باقری؛ طراح پوستر فیلم سینمایی نفس؛ درباره طراحی پوستر این فیلم گفت: پوستر فیلم معرف مفهوم فیلم است و در طراحی فیلم سینمایی «نفس» سعی کردم معرفی خوبی از این اثر سینمایی ارائه دهم.

وی ادامه داد: در طراحی پوستر این فیلم به هیچ عنوان از عکس اثر استفاده نکردم و طرح حاضر نقاشی است که با قلم نوری کار شده است.

باقری افزود: سعی کردم حال و هوای فیلم «نفس» را در خط به خط نقاشی‌هایی که می‌کشیدم حفظ کنم تا هم برای مخاطب جذابیت و هم معرف فیلم باشد.

این طراح پوستر در دومین تجربه همکاری خود با نرگس آبیار، پس از فیلم «شیار ۱۴۳»، با اشاره به نقاشی بال فرشته که برای بازیگر خردسال فیلم «نفس» کشیده است گفت: کودکی هر انسانی سرشار از معصومیت، عشق و علاقه به زندگی است و کودکان این معصومیت را در بازی‌های خود نشان می‌دهند و مانند فرشته‌های آسمانی که قصه آن‌ها را بار‌ها شنیده‌ایم رفتار می‌کند.

باقری متذکر شد: از همین رو بال‌هایی که روی شانه‌های بهار بازیگر اصلی فیلم «نفس» طراحی شده حکایت از فرشته وار بودن زندگی کودک در جنگ دارد.

طراح پوستر «نفس» درباره این فیلم سینمایی گفت: برای اینکه بپذیرم پوس‌تر یک فیلم سینمایی را طراحی کنم در درجه نخست باید فیلم را ببینم و در صورتی که اثر را دوست داشته باشم طراحی این پوس‌تر را می‌پذیرم.

وی در پایان گفت: درباره فیلم «نفس» هم همین اتفاق افتاد. تدوین اولیه فیلم «نفس» تازه به پایان رسیده بود که به دعوت کارگردان، فیلم را دیدم و بسیار دوست داشتم و زمانی که مطمئن شدم فیلم خوبی از آب در خواهد آمد پذیرفتم که طراحی پوستر این فیلم را انجام دهم.

نرگس آبیار علاوه بر کارگردانی، نگارش فیلمنامه «نفس» را نیز برعهده داشته و شرکت سینمایی نورتابان، ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی تهیه کنندگان این فیلم سینمایی هستند.

کد خبر : ۳۴۰۲۶۲