خبرگزاری کار ایران

۲۰۵ اثر در نمایشگاه جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر

شورای هنری هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، طی ۲ مرحله ارزیابی آثار رسیده به این رویداد هنری، ۲۰۵ اثر و پروژه هنری را برای حضور در نمایشگاه این دوره از جشنواره انتخاب کردند.

به گزارش ایلنا؛ شورای هنری این دوره از جشنواره متشکل از جمشید حقیقت‌شناس، بهرام کلهرنیا، رضا یساولی، بهمن عبدی، مهنوش مشیری، اصغر کفشچیان‌مقدم، ایرج نعیمایی، مهران هوشیار، محمدمهدی رحیمیان و پریسا خضابی، طی بررسی دو مرحله‌ای آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره؛ ۲۰۵ اثر را برای حضور در نمایشگاه جشنواره هشتم تجسمی فجر انتخاب کردند.

هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با استقبال هنرمندان داخلی و ۴۰ کشور جهان روبرو شد و ۹۲۳۰ اثر از سوی ۴۹۱۵ هنرمند به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. در مرحله انتخاب اولیه، شورای هنری بر اساس عکس و استیتمنت هنرمندان اقدام به ارزیابی آثار کردند و ۳۷۸ اثر از ۳۳۰ هنرمند را برای مرحله دوم ارزیابی آثار انتخاب کردند.

در مرحله دوم ارزیابی آثار، شورای هنری بر اساس رویت اصل آثار به ارزیابی پرداختند و طی جلسات مختلف با بررسی آثار از جهت غنای مفهومی و شاخصه‌های تکنیکی، مبتنی بر گفتمان و مؤلفه‌های هنر معاصر، آثار را گزینش کردند و ۲۰۵ اثر و پروژه هنری از ۲۰۵ هنرمند را برای نمایشگاه هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر انتخاب کردند.

هنرمندانی که اصل آثار خود را به جشنواره ارسال کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سایت این رویداد هنری به نشانی: www. ivafestival. ir از نتیجه قطعی پذیرش آثار و حضور در نمایشگاه هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر اطلاع کسب نمایند.

هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از ۹ بهمن تا ۱۷ اسفندماه سال جاری به دبیرکلی مجتبی آقایی برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۴۰۴۸۱