خبرگزاری کار ایران

تولد ۴۳ سالگی برای تئا‌تر شهر

مراسم بزرگداشت چهل وسومین سالگرد افتتاح مجموعه تئاتر شهر در ششمین روز از برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مراسم بزرگداشت چهل وسومین سالگرد افتتاح مجموعه تئاتر شهر روز سه شنبه، ششم بهمن، بعد از اجرای اول نمایش «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» در ششمین روز از برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر همراه با تماشاگران تئاتر در تالار اصلی این مجموعه برگزار می‌شود.

در این مراسم که به میزبانی مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود، داریوش فرهنگ (کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر کشورمان) که از جمله هنرمندان فعال این مجموعه طی سال‌های گذشته بوده؛ به عنوان مهمان ویژه روی صحنه حضور پیدا کرده و همراه با تماشاگران در  حرکتی نمادین تولد چهل و سومین سالگرد تاسیس این مجموعه را برگزار می‌کند.

مجموعه تئاتر شهر از جمله آثار ثبت شده در فهرست میراث ملی کشور است که هفتم بهمن ماه سال 1351 افتتاح شد. این درحالی است که نمایش «باغ آلبالو» اثر جاودانه «آنتوان چخوف» به کارگردانی آربی اوانسیان روز 23 بهمن ماه همان سال با ایفای نقش داریوش فرهنگ، سوسن تسلیمی، مهدی هاشمی، فهیمه راستکار، پرویز پورحسینی، صدرالدین زاهد، مهوش افشارپناه، هوشنگ توکلی، سیاوش طهمورث به عنوان اولین اثر نمایشی این مجموعه، در تالاراصلی روی صحنه رفت.

کد خبر : ۳۴۱۰۸۹