خبرگزاری کار ایران

سردار کارگر در گردهمایی سراسری هنر انقلابی:

نباید برای هنرمند تعیین تکلیف کنیم/ تحمل‌مان را برای هنرمندان بالا می‌بریم

نخستین گردهمایی سراسری هنر انقلابی در آیینه راهیان نور امروز (5 بهمن ماه) در محل لانه جاسوسی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در گردهمایی سراسری هنر انقلابی؛ بهمن کارگر (رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس) با اشاره به اینکه این جشنواره سال‌هاست که اجرا می‌شود و جا دارد از همه عزیزان در دستگاه‌های لشگری و کشوری تشکر کنیم، گفت: این جشنواره به ابعاد کیفی راهیان نور می‌پردازد. ابعاد محتوایی راهیان نور باید در این جشنواره نمایان شود.

سردار کارگر ادامه داد: اینکه می‌گوییم دفاع مقدس باید به معنی واقعی آن نمایان شود. در واقع دفاع مقدس هنر حضرت امام بود. ایشان اولین کسی بودند که نام دفاع مقدس را آوردند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همه نور است، گفت: عواملی که ما را در دفاع مقدس پیروز میدان کرد ایمان به خدا، توکل به ائمه و پیروی از ولی فقیه زمان بود. نه در جنگ‌های دنیا بیشتر جنبه‌های خشونت آن را دیده‌ایم ولی در دفاع مقدس ما جنبه‌های محبت بیش از خشونت بود. بین رزمندگان محبت وجود داشت و همچنین این محبت بین رزمندگان و فرماندهان نیز وجود داشت. آنها برای انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسا از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و برای رفتن روی میدان مین داوطلب بودند.

وی افزود: باید بتوانیم این محبت  را در سرزمین نور نشان دهیم. راهیان نور عصاره ملت بزرگوار ایران است. در واقع دفاع مقدس نماد اسلام انقلابی و مجاهدت مردم ایران است.

کارگر با اشاره به اینکه پیروز واقعی دفاع مقدس مردم بودند، بیان کرد: مردم از هر قشر و جناح و قومی و با هر زبان و گویشی از کشور خود دفاع کردند. حتی ادیان مختلف نیز به دفاع از این خاک برخاستند پس باید توجه داشته باشیم که راهیان نور متعلق به مردم است و بالاتر از آن متعلق به مستضعفین.

وی ادامه داد: ابعاد راهیان نور جهانی است. اگر سال گذشته بیش از 5 میلیون نفر به مناطق دفاع مقدس رفتند و این یادمان‌ها را زیارت کردند؛ باید بدانیم که بیش از 4 میلیون نفر از اینها جوانانی بودند که تاکنون دفاع مقدس را ندیده بودند و این پاسخی است به کسانی که می‌گویند مردم از کارهای انقلابی و دفاع مقدس خسته شدند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری ادامه داد: متاسفانه ما نتوانستیم داشته‌های خودمان را ارائه دهیم اما دیگران توانسته‌اند با استفاده از هنر نداشته‌های خود را به داشته تبدیل کنند. این همان نکته‌ای است که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره فرمودند. ما می‌توانیم به تعداد جانبازان، به تعداد شهدا و به تعداد خانواده شهدا اثر هنری داشته باشیم.

وی همچنین تاکید کرد: نباید برای هنرمند تعیین تکلیف کنیم. هنر سفارشی هنر نمی‌شود بلکه باید به هنرمند موضوع بدهیم و او خود کارش را ادامه می‌دهد. همچنین در صداوسیما نباید در مدیریت این سازمان دخالت کنیم باید کار را به دست کاردان بسپاریم. اعتقاد ما بر این است مادامی که دفاع مقدس بین مردم رواج پیدا نکند نهادینه نخواهد شد.

او ادامه داد: من از تمام هنرمندان درخواست می‌کنم که بیایند و در حوزه دفاع مقدس قلم بزنند. دفاع مقدس متعلق به هیچ قشر و حزب خاصی نیست بلکه به همه مردم تعلق دارد.

او در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه ما محتاج به هنرمندان هستیم، گفت: انشاله ما تحمل‌مان را برای هنرمندان بالا می‌بریم. قبول دارم که ممکن است درک طرفین کمی مشکل باشد اما حرکت باید از دو طرف باشد. ما تاریخ دفاع مقدس نداریم به همین منظور تصمیم گرفتیم در برنامه ششم دایره‌المعارف دفاع مقدس را داشته باشیم و تا پایان برنامه هفتم تاریخ جنگ را تمام کنیم.

کد خبر : ۳۴۱۱۴۹