خبرگزاری کار ایران

با ارسال نامه‌ای به فرید فرخنده کیش؛

ایوبی به نامه دوم فیلمسازان فیلم کوتاه واکنش نشان داد

به‌دنبال نامه دوم گروهی از فیلمسازان فیلم کوتاه، حجت‌الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) نامه‌ای را به مدیرعامل انجمن سینمای جوانان نوشت.

 به گزارش ایلنا متن نامه ایوبی به فرخنده کیش بدین شرح است: یقین دارم جناب آقای فرخنده کیش و همکارانشان خواهند کوشید سال آینده اتفاق‌های بسیار بهتری برای اهالی پرتلاش و کم توقع فیلم کوتاه رقم بخورد. سازمان سینمایی حمایت از این عزیزان را وظیفه خود می‌داند. پس از نامه جمعی از فیلمسازان گرامی، پیگیری مسائل مطرح شده به انجمن سینمای جوانان در تاریخ 7 بهمن ماه ابلاغ شده است.

متن این ابلاغ به شرح زیر است:

جناب آقای فرخنده کیش

مدیرعامل محترم انجمن سینمای جوانان ایران

 همان گونه که اطلاع دارید خانواده بزرگ و بی ادعای فیلم کوتاه، با انتشار دونامه خواهان توجه بیشتر مدیریت سینمایی به این عرصه مهم، اثرگذار و آینده ساز می‌باشد. شما و همکارانتان در انجمن بیش از هر کس به باور قلبی و اهتمام اینجانب به انجمن آگاهید و تاکیدات پیوسته‌ام را به بررسی و حل فوری مشکلات ای حوزه شنیده‌اید. در این خصوص موارد زیر را بررسی و نتیجه را گزارش نمایید:

1.  بررسی نمایید چرا این مسائل تا کنون از سوی انجمن سینمای جوانان مورد توجه قرار نگرفت؟ در صورتی که مدیریت انجمن با این پیشنهادات موافق است لازم بود این درخواستها در شوراهای انجمن بررسی، اولویت بندی و پالایش شده و به سازمان سینمایی منتقل می‌شد.

2.  با توجه به استقلال جشنواره فیلم کوتاه تهران وبرگزاری پرشور و با شکوه آن، بررسی نمایید حضور فیلم کوتاه در جشنواره ملی فجر چه نقشی در پیشرفت فیلم کوتاه خواهد داشت؟

3.  با دبیرمحترم جشنواره بین المللی فیلم فجر برای چگونگی حضور فیلم کوتاه در این جشنواره گفت و گو ونتیجه را اعلام نمایید. آمادگی برای حضور فیلم کوتاه دراین جشنواره وجود دارد و موضوع با نظر کاملاً مساعد قابل بررسی است

4.  برنامه‌ای جامع برای حل مشکلات و پیشبرد اهداف انجمن برای سال 1395 تهیه و در اسرع وقت برای بررسی و تصمیم گیری به سازمان سینمایی ارائه نمایید.

5.  همانگونه که میدانید، مدرسه ملی سینما با اهدافی به کلی متفاوت راه اندازی و ضرورت این اقدام در دهها کارگروه بررسی شده است. زمینه‌های همکاری بین این دو نهاد را بررسی نمایید. بی تردید مدرسه ملی سینما که کارگاه ملی سینمای ایران است می‌تواند به استاندارد سازی آموزش و غنای پژوهش سینمای ایران کمک شایانی نماید. بی تردید هنرجویان انجمن در سراسر کشور از این فرصت بهره مند خواهند شد.

6.  ایجاد فضای آرام و رفع نگرانی‌ها و دغدغه‌های خانواده بزرگ انجمن از وظایف انجمن می‌باشد. انتظار می‌رود مدیریت انجمن در این رابطه گامهای اساسی بردارد. سازمان سینمایی فیلم کوتاه و رسیدگی به امور انجمن سینمای جوانان را به عنوان «مدرسه آینده سینمای ایران» وظیفه خود می‌داند و برنامه‌های مصوب  از حمایت همه جانبه اینجانب برخوردار خواهد بود.

7.  کمیه مشترکی با حضور نمایندگان انجمن فیلم کوتاه وچهره های برجسته این عرصه تشکیل و موارد فوق را بررسی و نتیجه را در اسرع وقت گزارش نمایید

در پایان از تلاش‌های شما وهمکارانتان تشکر می‌کنم و برایتان آرزوی موفقیت روزافزون دارم.

کد خبر : ۳۴۲۵۱۵