خبرگزاری کار ایران

انجمن بازیگران تئاتر وقایع کاشان را محکوم کرد

انجمن بازیگران خانه تئاتر در بیانیه‌ای؛ اقدام گروه‌های خودسر در توهین به فاطمه معتمدآریا را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، در متن بیانیه انجمن بازیگران خانه تئاتر که در واکنش به رفتارهای غیرفرهنگی صورت گرفته در جریان حضور عوامل فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» در کاشان منتشر شد؛ آمده است:

در هنر ما آموختیم روزها و شب‌ها ثانیه‌ها هستند و ثانیه‌ها تبدارِ مدام دیرشدن‌ها. آری مدام دیر می‌شود. نبود استقلال آرا و تصمیمات مشخص هنری و ضعف مشهود مدیریت‌ها، همواره بر یک بام و دو هوا بودنِ وضعیت خرد و کلان و نابسامان هنر دامن زده است. آیا هنرمند چیزی جز سرمایه فرهنگی و ذخایر ماندگار هر مرز و بوم است؟ آیا هنرِ هنرمند دقیق‌ترین واحد اندازه‌گیری ثانیه‌ها در گذشته و حال و آینده نیست؟ آیا هنر شاخص‌ترین نبض تپنده زیستن مردم روزگار در هر خطه نبوده است تا قامت راست کند در جهان امروز؟

آنجا که ثانیه‌ها پرمی‌شود از دروغ و بیداد به‌جای عدالت و انصاف؛ آنجا که فرهنگ قربانی می‌شود؛ آنجا که اهل هنر بیگانه و مزاحم قلمداد می‌شوند؛ آنجا که تهمت و هیاهو و قداره‌بندی ارزش تداعی می‌شود؛ درست آنجاست که می‌توان به هر ناسزایی نام حقیقت نهاد.

بار دیگر هجوم ناجوانمردانه به حریم و آبروی هنرمندان بزرگوار سرزمین‌مان، قلب یک ملت را جریحه‌دار و سوگوار کرد. برخورد ناشایست و توهین‌آمیز نسبت به بازیگر ارزنده و خوشنام و شایسته تآتر و سینمای ایران، فاطمه معتمدآریا، جامعه هنری و مردم فرهنگ‌پرور کشورمان را در بهت فرو برد.

انجمن بازیگران خانه تآتر ضمن محکوم کردن این اقدام ناسزاوار و ناشایست، چشم امید دارد تا با دخالت نهادهای مسؤول و پیگیری قانونی، پس از این شاهد چنین برخوردهای پرآزاری نباشیم. باشد تا آینده با ثانیه‌های زیباتری نقش بندد؛ هم بر هنر و هم بر مردم.

انجمن بازیگران خانه تآتر

بهمن ماه هزارو سیصد و نود و چهار

لازم به یادآوری است؛ علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چند روز قبل و در جریان سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور در مجموعه تئاتر شهر؛ اقدام صورت گرفته را به گروه‌های خودسر وابسته به نهادهای خارج از کنترل دولت نسبت داد.

کد خبر : ۳۴۲۷۷۷