خبرگزاری کار ایران

ویژه برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در دهه فجر اعلام شد

ویژه برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همزمان با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اعلام شد.

به گزارش ایلنا، همزمان با آغاز سی‌ ‌و‌ هفتمین فجر انقلاب، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همگام با سایر نهادها و ارگان‌های مسئول، برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کند. این مراسم که به‌ منظور پاسداشت روزهای امیدبخش پیروزی انقلاب اسلامی و یادآوری خاطره ایثار، همدلی، اتحاد، وحدت، مقاومت و در ‌نهایت پیروزی مقتدرانه ملت سربلند ایران اسلامی برپا می‌شود، فعالیت‌های گوناگونی را در سطح ملی در بر می‌گیرد.

معرفی کتاب با محوریت شخصیت شناسی حضرت امام خمینی(ره)

معرفی کتاب به انتخاب کتابداران، یکی از برنامه‌های این ایام در نظر گرفته شده است؛ در این راستا به منظور شناساندن ساحت عرفانی، سیاسی، اخلاقی و... شخصیت امام راحل(قدس سره) متناسب با اقشار مختلف، کتابداران عزیز بهترین‌ کتاب‌ها از میان کتاب‌های موجود در کتابخانه را انتخاب و نسبت به معرفی آن‌ها به اعضای محترم اقدام می‌کنند.  اداره‌کل فرهنگی نهاد، چکیده خلاصه‌های ارسالی را مورد ارزیابی قرار داده و ضمن انتشار بهترین خلاصه‌ها، از سی و هفت نفر از کتابداران برتر نیز تجلیل می‌شوند. شیوه اجرایی ارسال خلاصه‌ها در شبکه سامان اطلاع رسانی می‌شود.

برگزاری جلسات کتاب‌خوان با حضور نویسندگان حوزه انقلاب اسلامی

تشکیل جلسات کتاب‌خوان ویژه این مناسبت، از دیگر برنامه‌های دهه مبارک فجر اعلام شد. بر این اساس در این ایام حداقل یک نشست کتاب‌خوان در هر استان، با حضور شخصیت‌ها و نویسندگان مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی و امام خمینی(قدس سره) برگزار می‌شود. برگزاری سلسله نشست‌های«کتاب‌خوان» به منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب، از خرداد ماه سال جاری به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز شده است.

پوستر این چند کتاب با موضوع «امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی»

پوستر‌های «این چند کتاب» به همت اداره کل امور فرهنگی نهاد و با هدف معرفی کتاب در حوزه‌های موضوعی و مناسبتی متنوع طراحی، تولید و توزیع می‌شود. پنجاه و یکمین پوستر از این مجموعه، ویژه ایام الله فجر انقلاب اسلامی، با عنوان «مقطع رهایی» و موضوع «امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی»، طراحی و تولید شده که در مرحله ارسال می‌باشد. این پوستر در تمامی کتابخانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی در سطح استانی توزیع می‌شود.

برگزاری جلسات نقد کتاب با موضوع امام خمینی(قدس سره) و انقلاب اسلامی؛ برگزاری مسابقه کتابخوانی مکتوب و آنلاین از آثار مرتبط با امام(قدس سره)؛ نامگذاری کتابخانه‌های تازه تأسیس متناسب با ایام‌الله دهه فجر؛ برگزاری نمایشگاه کتاب از آثار موجود در کتابخانه با موضوع انقلاب و امام خمینی(قدس سره)؛ تبلیغات محیطی؛ عضویت نیم‌بها و بخشودگی جرایم دیرکرد امانت کتاب از دیگر برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ایام گرامیداشت دهه مبارک فجر در سال‌جاری است.

همچنین کتابداران  به منظور تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل(ره)، با حضور حداکثری و هماهنگ خود در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، نشان‌دهنده حضور  کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این حرکت افتخارآفرین مردمی است.

کد خبر : ۳۴۲۹۷۲