خبرگزاری کار ایران

همکاری سه وزارتخانه برای آماده‌سازی نهایی شهرآفتاب

به گفته‌ی علی‌اکبر اشعری؛ سه وزارتخانه‌ی نیرو، مخابرات و راه‌ و ترابری برای تامین برق؛ فیبر نوری و اصلاح راه شهرآفتاب با ارشاد همکاری می‌کنند.

علی‌اکبر اشعری (سخنگوی شورای سیاستگذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در توضیح روند آماده سازی بخش‌های غیرمسقف شهرآفتاب برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: خود شهرداری قرار است نسبت به احداث و برپایی چادرهای ویژه‌ای در کنار فضای مسقف اقدام کند. این چادرها نسبت به نمونه‌های مشابهی که در مصلی استفاده می‌شود؛ مجهزتر هستند. در واقع به دلیل فضای غیرآسفالت و بیابانی که در اطراف شهرآفتاب داریم و احتمال وجود گرد و خاک در هوا یا دیگر مسائل امنیتی شهرداری اقدام به برپایی سازه‌های پوشیده‌‌ای مشابه آنچه در فرودگاه و برای مسافران تعبیه شده خواهد کرد. هزینه‌های احداث این چادرها نیز توسط شهرداری تقبل شده است.

سخنگوی شورای سیاستگذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین درباره‌ی چگونگی فراهم آوردن زیرساخت‌هایی همچون برق و اینترنت در شهرآفتاب گفت: از اسفندماه شهرآفتاب برای انجام و پیگیری موارد مورد ریاست نمایشگاه و موسسه نمایشگاه‌ها در اختیار ارشاد قرار می‌گیرد. درباره‌ی تامین تسهیلات و زیرساخت‌هایی مثل برق، اینترنت و .... نیز شخص آقای جنتی قول داده امکان برقراری تعامل مناسب با سه وزارت‌خانه‌ی نیرو، مخابرات و راه‌ و ترابری در جهت پیش‌برد سریع و با کیفیت موارد مرتبط با این مسائل را فراهم کند. بر همین اساس تا قبل از عید هم فیبرنوری برای شهر آفتاب مهیا می‌شود و هم بحث مرتبط با برق نهایی می‌شود.

این مقام مسئول نمایشگاه کتاب بیست‌ونهم افزود: وزیر راه و ترابری هم نیز در اصلاح بخش از راه منتهی به شهرآفتاب همکاری خواهد داشت. اصلاح این راه اساس باید توسط وزارت راه انجام بگیرد و شهرداری نمی‌تواند به آن وارد شود.

او سپس با اشاره به دغدغه‌هایی که در مورد نحوه‌ی رفت و آمد مراجعان به شهرآفتاب وجود دارد؛ یادآورد شد: درمورد امکاتات رفت‌ و آمد به نمایشگاه علاوه بر احداث خط مترو ویژه برای شهرآفتاب تا فرودین ماه، شهرداری قول داده در ایام برگزاری نمایشگاه سرویس‌های دیگر حمل و نقل را نیز به‌صورت رایگان از داخل شهر به محل نمایشگاه در اختیار مراجعان بگذارد.

اشعری در پایان ضمن پاسخ به سوالی درباره‌ی نحوه‌ی قرارداد ارشاد و شهرداری تصریح کرد: صحبتی که درمورد قرارداد ده ساله با شهرداری مطرح است را نمی‌دانم چگونه عنوان شده، اما از اول بنا بوده شهرداری هرساله شهرآفتاب را در اختیار نمایشگاه کتاب بگذارد و در تقویم شهرآفتاب اردیبهشت زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ثبت شود. البته ارشاد در ابتدای صحبت‌ها عنوان کرده بود که دست‌کم به مدت ده سال شهرآفتاب به‌صورت رایگان دراختیار نمایشگاه کتاب قرار بگیرد ولی معقول‌تر و منطقی‌تر این است که شرایط را برای دائمی شدن شهرآفتاب قطعی کنیم.

کد خبر : ۳۴۳۱۵۵