خبرگزاری کار ایران

مهدی گلستانه مطرح کرد:

نقطه کور درامی اجتماعی در بستر خانواده است

نشست خبری فیلم نقطه کور به کارگردانی مهدی گلستانه صبح امروز (سه شنبه 13 بهمن) با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مهدی گلستانه در ابتدای این نشست گفت: از سال 93 تصمیم گرفتم که فیلم بعدیم را خودم تهیه کنم. متاسفانه فیلمنامه‌ای که شش ماه برای آن وقت گذاشته بودیم موفق به دریافت پروانه نمایش نشد اما بعد به فکر جایگزین افتادم و با نویسندگان جلساتی داشتیم تا نهایتاً احسان بیگلری فیلمنامه‌ای با عنوان نقطه کور به من داد.

او ادامه داد: این فیلمنامه در ابتدا تا صفحه 8 هیچ جذابیتی برای من نداشت. با این وجود وقتی ادامه دادم و آن را به پایان رساندم؛ متوجه شدم مشکلاتی در ساختار وجود دارد اما داستان دقیقاً همان چیزی‌ست که من می‌خواهم. در نتیجه ما برنامه‌ریزی کردیم که تابستان سال 94 فیلمبرداری را شروع کنیم و 6 ماه برای بازنویسی فیلمنامه فرصت باقی بود تا حفره‌های متن را پرکنیم و جلساتی با روانشناسان داشته باشیم.

گلستانه با تاکید بر اینکه علاقه شخصی او درام اجتماعی در بستر خانواده است؛ بیان کرد: خوشبختانه توانستم این فیلم را که خودم تهیه‌کننده آن هم هستم؛ در ساختاری که دوست دارم بسازم. متاسفانه باید بگویم نیمی از طلاق‌های ما هیچ است. زمانی که ما می‌خواستیم فیلم را شروع کنیم آمار ثبت طلاق 15 عدد در روز بود و در یک بازه کوتاهی این تعداد به 19 طلاق در ساعت رسید. این روزها ما یک کاری را شروع می‌کنیم و متوجه می‌شویم اشتباه است اما بدون آنکه بخواهیم به آن اعتراف کنیم؛ به نقطه کور می‌رویم. این دغدغه من برای ساخت چنین فیلمی بود.

این کارگردان با انتقاد شدید از شرکت ملی نفت اظهار داشت: در فیلمنامه اول ما شخصیت خسرو در فیلم؛ جوشکار زیرآب در یک شرکت نفتی بود. چراکه روانشاناسان تاکید داشتند؛ اشخاصی که در میانه آب هستند و هیچ راه ارتباطی با خانواده ندارن دچار اینگونه شک‌ها و برخوردها می‌شوند. متاسفانه شرکت ملی نفت 4 ماه با ورودهای بی‌سوادانه خود به متن صرفاً باعث اذیت و آزار شد.

وی افزود: متاسفم که این شرکت می‌خواست مانند سریال‌های میلیاردی سفارشی خودش از ما استفاده کند. من مطمئنم آن‌ها افرادی بودند که حداقل ده سال به سینما نرفته بودند و صرفاً جلساتی فرمایشی برگزار می‌شد. درنهایت من تصمیم گرفتم که از دکل نفتی آن‌ها استفاده کنم و تمام نماها را زیر آب بگیریم و به ارگان خاصی هم مرتبط نباشیم.

محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، شقایق فراهانی، محسن کیایی، خاطره اسدی، مریم بوبانی، نیکی مظفری، علیرضا زمانی نسب، سیداحمد محمدی، سارا ربیعی، سجاد شهرابی، یلدا نوریان، حسین قورچی و مهدی پارسا از بازیگران فیلم نقطه کور هستند و فیلمنامه آن توسط احسان بیگلری با همکاری پریسا هاشم‌پور نوشته شده است.

کد خبر : ۳۴۳۵۸۲