خبرگزاری کار ایران

دلاور دوستانیان:

حذف سینمای مستند از جشنواره فیلم فجر درست نیست

دلاور دوستانیان گفت: فیلم مستند هم نوعی از سینما است که مخاطبان خود را دارد و چه بسا مستندهای خوبی وجود دارند که مخاطبان آثار داستانی را به خود جذب می‌کنند.

به گزارش ایلنا، دلاور دوستانیان درباره نمایش فیلم‌های مستند در جشنواره فیلم فجر گفت: تمام جشنواره‌های دنیا، هر نوع فیلمی را نمایش می‌دهند. آثار مستند، فیلم‌های کوتاه، فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌ها و... در جشنواره‌های خارجی حضور دارند و جشنواره فیلم فجر هم از این قائده مستثنی نیست.

او با تاکید بر اینکه حوزه مستند هم بخشی از سینما است، اضافه کرد: چرا باید فکر کنیم که فیلم‌های مستند نباید در جشنواره حضور داشته باشند؟ مستند مخاطبان خود را دارد و حتی مستندهای خوب، مخاطبان آثار داستانی را هم مجذوب خود می‌کنند.

کارگردان مستند «زندگی پنهان» با بیان اینکه فیلم‌های مستند به خاطر سوژه‌های جذاب و کیفیت بالا می‌توانند با فیلم‌های آثار داستانی رقابت کنند، گفت: حذف کردن سینمای مستند از جشنواره درست نیست.

دوستانیان ادامه داد: به‌جای حذف از جشنواره باید به طور دقیق فیلم‌های ارسالی، بازبینی شوند و از بین آن‌ها بهترین‌ها برای نمایش در جشنواره فیلم فجر انتخاب شود. در این صورت مخاطبان برای تماشای مستند اشتیاق خواهند داشت.

این مستندساز درباره نمایش آثار مستند در سالن اصلی برج میلاد اظهار کرد: نمایش در سالن اصلی ایده بسیار خوبی است اما‌ای کاش زمان مناسب تری برای نمایش آن درنظر گرفته شود.

کد خبر : ۳۴۴۰۹۴