خبرگزاری کار ایران

دلایل عسگرپور برای سرمایه‌گذاری در متولد 65

نشست خبری فیلم "زاپاس" ساخته مجید توکلی با حضور عوامل و محمدمهدی عسگرپور (تهیه‌کننده فیلم) پیش از ظهر امروز، شانزدهم بهمن ماه، در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی عسگرپور در حاشیه نشست با اشاره به دلایل سرمایه‌گذاری در این فیلم که اثر اول سازنده‌اش بود؛ گفت: قبول کردن کار با فیلمسازان اول پرمخاطره و باید ریسکش را پذیرفت. ورود کردن به آنهم مقتضیات خاص خودش را دارد. ما باید ببینیم با چه فیلمسازی مواجه هستیم با کسی که می‌خواهد با فیلم اولش بپرد و مدعاست یا نه.

وی ادامه داد: آن چیزی که حس می شد این بود که با یک اثر کم‌ادعا روبرو هستم که جای خالی‌اش در سینما حس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با ورود غیرطبیعی فیلمساز روبرو هستیم، افزود: این‌هم به دلیل شرایط آسان در ایران برای فیلمسازان اول است. هفتاد درصد  فیلمنامه‌ها و سوژه‌های ما شبیه به هم هستند.

عسگرپور ادامه داد: من موافقم که در چند سال اخیر سینماگران خوبی به خانواده سینمای ایران اضافه شدند اما وضعیتی بدی که وجود دارد به حال کلی سینما مربوط می‌شود که مختص به دو سه سال اخیر نیست و بیش از این قدمت دارد.

وی ادامه داد: توضیح وضعیت سینمای ایران به سینماگران خارجی سخت است.

عسگرپور گفت: ما به مجامع سینمایی که می‌رویم و آنها درباره سینمایشان توضیحاتی می‌دهند و ما درباره تعداد فیلم‌هایی که در طول سال تولید می‌شوند و تعداد سالن‌هایمان می گوییم و برای توضیح این وضعیت به مشکل می‌خوریم.

تهیه‌کننده متولد 65 با اشاره به اینکه که سینمای ما نه هنر است و نه صنعت گفت: سینمای ایران به هیچکدام از اینها نزدیک نشده و این وسط سرگردان است.

وی درباره ادامه کار کردن با فیلمسازان اول گفت: امیدوارم تا اندازه‌ای این مسیر را دنبال کنم البته تا زمانی که به فیلمسازی خودم ضربه نخورد و به اندازه نمک غذا آن را دنبال می‌کنم.

مجید توکلی با اشاره به دغدغه‌هایش برای ساخت فیلمی با این سوژه گفت: من طرح اولیه‌ای درباره دغدغه‌های متولدین ده شصت داشتم. نسلی که نه ته کوچه است  و نه سر کوچه. از آنجا که خودم از این نسل هستم حرف زدن درباره مشکلات آنها برایم مهم بود و اینکه روابط عاطفی؛ خانوادگی و اجتماعی آنها را مطرح کنم.

وی افزود: این ایده یک طرح یک خطی بود که به آقای عسگرپور و میرکریمی دادم و از خوش‌شانسی آنها مرا حمایت کردند.

توکلی با اشاره به اینکه برای رسیدن به نسخه نهایی گپ‌های زیادی زده شد؛ گفت: این روند و تعامل در طول فیلمبرداری هم ادامه داشت و ما مدام درحال مشورت بودیم.

سپیده عبدالوهاب نیز در توضیح تدوین این فیلم گفت: برای من و نوع سینمایی که کار می‌کنم متولد 65 کار متفاوتی بود و این موضوع که همه صحنه‌ها داخلی بود؛ کارم را سخت‌تر می‌کرد.

وی در پایان به اتفاقات شب گذشته اشاره کرد و گفت: دیشب نزدیک بود اتفاقی مانند حادثه منا را شاهد باشیم.

پدرام شریفی و هنگامه حمیدزاده بازیگران فیلم که در نشست حضور داشتند نیز در ادامه توضیحاتی درباره نقش‌هایشان ارایه دادند.

کد خبر : ۳۴۴۳۴۷