خبرگزاری کار ایران

غریب‌پور:

خبر درخواست ۲۵۰ کارت میهمان از سوی درمیشیان دروغ است

مدیر کاخ جشنواره فیلم فجر، خبر درخواست درمیشیان مبنی بر گرفتن ۲۵۰ کارت میهمان و تهدید بیرون کشیدن فیلمش از جشنواره را رد کرد.

به گزارش ایلنا، خبر درخواست ۲۵۰ کارت میهمان از سوی رضا درمیشیان کارگردان فیلم «لانتوری» و تهدید او برای بیرون کشیدن فیلم از جشنواره، مطلبی بود که روز گذشته منتشر شد اما حالا بهروز غریب‌پور مدیر کاخ جشنواره با تکذیب چنین ادعایی می‌گوید شان رضا درمیشیان اجل از این حرف‌هاست که چنین درخواستی داشته باشد.

او به خبرآنلاین می‌گوید: «من مطلقا چنین چیزی را تایید نمی‌کنم و به هیچ وجه چنین چیزی را نشنیده‌ام.» شرح ماوقع از زبان غریب‌پور هنگام نمایش فیلم لانتوری» در جشنواره حکایت از این دارد که قرار بوده میهمانان جشنواره از سالن بیرون بروند اما: «متاسفانه تعدادی میهمان از سانس‌های قبل در سالن نبود که من برای ایجاد نظم بیشتر تصمیم گرفتم آنجا را خلوت کنم و هیچ کس در سالن نباشد. آقای حیدری دبیر جشنواره هم در این راستا وارد عمل شد و کمک کردند که این اتفاق بیفتد اما با تعدادی از میهمانان آقای درمیشیان که شخصیت‌های شناخته شده تلویزیون تئاتر و سینما هستند  روبرو شدیم که گفتند ما میهمان آقای درمیشیان هستیم. بنابراین گفتن این که ایشان ۲۵۰ میهمان وارد کاخ کرده‌اند سخنی اغراق‌آمیز و دروغ است.»

او می‌افزاید: «به نظرم هر کارگردانی ترجیح می‌دهد فیلمش را آدم‌هایی که او را نمی‌شناسند ببیند، نه دوستان و آشنایانش. بنابراین از این بابت من فکر می‌کنم قصد تخریب شخصیت آقای درمیشیان را دارند.»

غریب‌پور می‌گوید نکته مهم این نیست که گفته می‌شود درمیشیان تقاضای ۲۵۰ کارت کرده، نکته مهم این است که می‌گویند او تهدید کرده اگر کارت نگیرد فیلمش را از جشنواره بیرون می‌کشد. من مطلقا چنین چیزی نه از ایشان و نه از هیچ کس دیگر نشنیدم و به شدت این خبر را تکذیب می‌کنم. ایشان جوان بسیار فهیم و قابل احترامی است و جایگاهش اجل از این حرف‌هاست که به جای یک کارگردان قدرتمند، خودش را یک قلدر نشان بدهد.»

مدیر کاخ جشنواره تاکید می‌کند منبعی که این خبر را منتشر کرده منبع رسمی جشنواره نبوده و ادامه می‌دهد: «من به سهم خودم اعلام می‌کنم که چنین حرف‌هایی صحت ندارد و بسیار بعید می‌دانم که آقای درمیشیان چنین تهدیدی کرده باشد. در ضمن به ایشان تبریک می‌گویم که فیلمش با چنین استقبالی روبرو شده و این که کارگردان جوانی مثل ایشان به چنین محبوبیتی دست پیدا کرده به نظرم باعث افتخار است. او کارگردان قدرتمندی است و گرچه فیلم‌ جدیدشان را من ندیده‌ام اما از نظر شخصیتی باید بگویم ایشان یکی از متشخص‌ترین هنرمندان عرصه سینماست.»

او در پایان تاکید کرد: «اگر تقاضایی یا چنین تهدیدی شده بود قطعا دبیر جشنواره در مقابل این تقاضا ایستادگی می‌کرد چون نوعی باج‌خواهی است و علت اصلی تکذیب این خبر این است که مسئولان جشنواره به چنین باج خواهی‌هایی تن نمی‌دهند.»

کد خبر : ۳۴۴۷۶۳