خبرگزاری کار ایران

«وارونگی»؛ سخت‌ترین تجربه سینمایی دولتشاهی و بهزادی

نشست خبری فیلم «وارونگی» به کارگردانی بهنام بهزادی؛ ظهر امروز (یکشنبه 18 بهمن) در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بهنام بهزادی در ابتدای این نشست گفت: برای من اینطور نیست که فیلم به یک باره شکل بگیرد و به مرور زمان با بازنویسی‌های متعدد تدریجا چیزهای مختلف به آن اضافه شود. آلودگی هوا هم در این فیلم یکی از همین موارد بود.

او ادامه داد: این فیلم ترس من را از بازیگر ریخت. من همیشه فکر می‌کردم نابازیگر مثل ماده خام است و می‌توانی هرکاری با او بکنی اما مشخصا سحر دولتشاهی, علی مصفا, علیرضا آقاخانی و ستاره پسیانی به من اثبات کردند که می‌شود با بازیگر هم به تمام آنچه می‌خواهی برسی.

وی درباره ویژگی‌های وارونگی توضیح داد: از روزی که سینما را شناختم، مشتاق بودم ببینم اساتید سینما چه می‌کنند که به مرزی از سادگی می‌رسند که در عین تاثیرگذاری ما متوجه هیچ تاکیدی از سوی فیلمساز نمی‌شویم. رسیدن به یک بنای ساده در هر هنری دشوارترین کار است و این فیلم نیز به همین دلیل سخت‌ترین فیلمی بوده که ساخته‌ام.

سحر دولتشاهی نیز در این نشست گفت: من فیلم را دیشب برای اولین بار دیدم و فکر می‌کنم سخت‌ترین نقش من در طول فعالیت هنریم بوده است. وارونگی تجربه بسیار عجیبی بود که واقعا زود است درباره آن حرف بزنیم.

او همچنین با تقدیر از بازی علی مصفا گفت: واقعا از بازی در کنار آقای مصفا خوشحال هستم. ایشان آنقدر در جای درستی هستند که هر واکنشی به او باعث می‌شود اتفاق درستی بیافتد.

علی مصفا نیز درباره علت همکاری خود با بهنام بهزادی در فیلم وارونگی توضیح داد: نکته عجیب در این فیلم شکل تمام شدن آن است. فیلم فرو رفتن ما در باتلاق را به خوبی نشان می‌دهد. ما همه در وضعیت ناگزیری گرفتاریم و با وجود اینکه مجبوریم آن را بپذیریم لبخند هم می‌زنیم. این نکته فیلم برایم جذاب بود.

او در پاسخ به اینکه چه شد به سراغ نقشی متفاوت رفته است؛ بیان کرد: من واقعا تفاوت را نمی‌فهمم. مدتی بود کسی از من نخواسته بود عصبانی شوم حالا در این فیلم خواستند. شاید پیشنهاد بعدی که به من داده می‌شود؛ بازی در نقش دراکولا باشد.

علیرضا آقاخانی بازیگر این فیلم سینمایی در ادامه نشست با اشاره به کم بازی کردن خود در سینما اظهار کرد: پیشنهاد بازی به من می شود اما از تکرار فرار می کنم و همین مسأله باعث کم کاری من در سینما می شود. این دومین بار است که با بهنام بهزادی همکاری می کنم و با او بودن برای من به عنوان حضور در کلاس درس است. متاسفانه زمانی که بازی یک بازیگر در یک فیلم می درخشد دیگران سعی می کنند تا آن بازی یا کاراکتر را در فیلم های دیگر نیز تکرار کنند و من از چنین مواردی همیشه فرار می‌‌کنم.

میثم مولایی تدوینگر این فیلم نیز در پایان گفت: از بین ۱۲ فیلمی که تا امروز کار کردم «وارونگی» از همه سخت تر بود. فیلم های دیگر معمولا در قصه هایی که تعریف می کنند، تاکیدهای خاصی دارند اما روی فیلم ساده ای که هیچ تاکید خاصی روی هیچ چیز ندارد، تدوین کار سختی است. به گونه ای که ممکن بود تدوین فیلم را نابود کند. من برای تدوین «وارونگی» ۳ ماه وقت گذاشتم تا در نهایت به این نتیجه رسیدم که تدوین این فیلم از تدوین یک فیلم اکشن سخت تر بود.

کد خبر : ۳۴۴۹۴۸