خبرگزاری کار ایران

اجرای گرافیتی‌های انقلابی روی اتوبوس‌های شهری

مسابقه عکس اینستاگرامی «اتوآرت» با اجرای طرح‌های گرافیتی انقلابی روی بدنه اتوبوس‌های شهریBRT توسط فرهنگسرای ارسباران و با مشارکت سازمان اتوبوسرانی تهران وحومه ۱۸تا ۳۰ بهمن برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ مسابقه عکس اینستاگرامی «اتوآرت» با هدف آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان با حال و هوای روزهای انقلاب سال ۵۷ در قالب مسابقه عکاسی با موبایل برگزار می‌شود.

همزمان با سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر، هنرمندان و طراحان گرافیتی، شعارهای انقلابی و دیوار نگاری‌های سال‌های انقلاب مانند (مرگ برشاه، درود برخمینی، امام آمد کلیشه روزنامه‌های آن دوران) را بر روی بدنه اتوبوس‌های شهریBRT بازآفرینی کرده، حس روزهای قبل از انقلاب را برای شهروندان تداعی کرده‌اند.

شهروندان تهرانی می‌توانند با مشاهده اتوبوس‌های طراحی شده در سطح شهر و عکاسی با موبایل، عکس خود را با هشتگ اتوآرت _ ارسباران (#autoart_arasbaran) ارسال و یا دایرکت کنند.

مهلت ارسال عکس‌ها تا۳۰ بهمن خواهد بود و به ۳ عکس برتر پس از داوری جوایز ارزنده اهدا می‌شود.

دیوارنگاری یا گرافیتی به تصویردرآوردن نقش، شکل، حرف، نشانه، نماد، الگو‌ها و کلمه‌ها بر روی دیوار و یا هرمکان عمومی است که برای نوشتن، نقاشی، کنده کاری و خط کشی مناسب باشد.

گرافیتی بخشی از هنرهای خیابانی است که در کوچه، خیابان وسطح شهردیده می‌شود. هنرگرافیتی دراوایل انقلاب اسلامی ضمن پیوند تنگاتنگ با جنبش‌های انقلابی نقش موثری در بیان آرمان‌ها وایدئولوژی‌های انقلابی داشته است.

عرفان شهیاد، لیلا اسلامی، حمید سالاری، محمود حضرتی، موحدبیرانوند و مصطفی سلطانی هنرمندان گرافیتی این طرح هستند.

کد خبر : ۳۴۵۰۹۸