خبرگزاری کار ایران

انتخاب ۱۱۹ اثر برای حضور در بخش تخم مرغ‌های نوروزی

دبیر بخش تخم مرغ‌های نوروزی رویداد هنری «بهارستان» از حضور طیف گسترده‌ای از هنرمندان حوزه تجسمی در این بخش خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ میثم اربابون، دبیر بخش تخم‌مرغ‌های نوروزی رویداد هنری «بهارستان» با اشاره به اینکه طیف گسترده‌ای از هنرمندان رشته‌های مختلف تجسمی در این بخش حضور یافته‌اند، گفت: در این دوره خوشبختانه شاهد استقبال گسترده هنرمندان حوزه تجسمی بودیم به همین دلیل کار برای هیات داوران بسیار سخت بود.

وی در این باره افزود: هنرمندان گرافیست ایده‌های گرافیکی را روی حجم‌های تخم مرغی شکل پیاده کرده‌اند و هنرمندان مجسمه‌ساز نگاه حجمی‌تری به این بخش دارند. تصویرگران و نقاشان نیز گروه‌های دیگری هستند که در این بخش حضور فعالی داشتند.

اربابون درباره تعداد آثار رسیده به این بخش اظهار داشت: ۶۹۴ هنرمند ۲ هزار و ۱۲۲ اثر به دبیرخانه ارسال کردند که پس از داوری ۱۱ ساعته ۱۱۹ اثر برای اجرا توسط هنرمندان انتخاب شد.

دبیر بخش تخم مرغ‌های نوروزی رویداد هنری «بهارستان» با اشاره به اینکه هنرمندان طی ۲ روز طرح‌هایشان را روی حجم‌های تخم مرغ شکل به اجرا در می‌آورند، تصریح کرد: ۲۴ و ۲۵ اسفند زمانی است که هنرمندان به اجرای طرح‌هایشان در بوستان‌ها و پارک‌های بزرگ تهران می‌پردازند.

اربابون همچنین با اشاره به اینکه هنرمندان در گروه‌های سنی مختلف در این رویداد حضور یافته‌اند، اظهار داشت: از هنرمندان ۱۷، ۱۸ ساله تا هنرمندان ۵۰ ساله در بخش تخم مرغ‌هاینوروزی آثارشان را به دبیرخانه ارسال کردند.

این هنرمند درباره معیارهای داوری نیز گفت: با توجه به تعداد بی‌شمار آثاری که به دبیرخانه ارسال شده بود با نگاهی سختگیرانه به انتخاب آثار پرداخته شد. اصالت اثر، محاسبه طرح برای اجرای آن روی حجم تخم مرغ شکل، خلاقیت و نوآوری ازجمله مواردی بود که در انتخاب آثار درنظر گرفته شد.

وی یادآور شد: داوران بیش از اینکه به موضوع توجه کنند بر اصالت طرح‌ها تاکید داشتند و بر این اساس به انتخاب آثار پرداختند.

سالانه هنرهای شهری بهار تهران «بهارستان» با دبیرکلی سیدمجتبی موسوی و ریاست عیسی علیزاده در بخش‌های گرافیک به دبیری کیانوش غریب‌پور، نقاشی به دبیری اردشیر می‌رمنگره، تخم مرغ‌های نوروزی به دبیری میثم اربابون و بخش مجسمه سازی و هنرهای محیطی به دبیری علیرضا فاضلی برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۴۵۲۷۳