خبرگزاری کار ایران

حضور شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در راهپیمایی 22 بهمن

شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در روز 22 بهمن از دریچه تصویر و بلندگوهای خود روایت‌گر حماسه بزرگ ملت ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خواهند بود.

به گزارش ایلنا، شبکه‌های رادیو و تلویزیون چند ساعت مانده به سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در فواصل پخش برنامه‌های روتین و مناسبتی ویژه دهه مبارک فجر با پخش تصاویر به یادماندنی حضور ملت ایران در راهپیمایی سال‌های گذشته و همچنین سرودهای حماسی و انقلابی به استقبال سالگرد جشن انقلاب می‌روند.

از صبح روز 22 بهمن، ویژه برنامه‌های همه شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی سراسری و استانی، برون مرزی و خبری آغاز می‌شود و به انعکاس حضور با شکوه ملت ایران در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن از شهرهای بزرگ و کوچک کشور خواهند پرداخت.

شبکه یک سیما در روز 22 بهمن وظیفه بازتاب لحظه به لحظه راهپیمایی را از نقاط مختلف کشور بر عهده گرفته است. این شبکه خلق حماسه بزرگ 22 بهمن را در شهرهای مختلف کشور نشان می‌دهد تا بخش‎هایی از خیزش سراسری ملت ایران برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی را پیش روی مخاطبانش قرار دهد و با حضور مجریان در استودیو حماسه ملت ایران را به تصویر می‌کشند.

در آغاز سی‌وهشتمین فجر انقلاب اسلامی مجری‌ها و عوامل برنامه‌ساز شبکه دو نیز به جمع راه‌پیمایان می‌پیوندند تا جشن پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و سراسر کشور را در قاب تلویزیون به تصویر بکشند.

ویژه برنامه 22 بهمن شبکه دو سیما به طور زنده از محل استقرار گروه برنامه‌ساز در محل راه‌پیمایی برای بینندگان این حماسه عظیم را به تصویر می‌کشند.

با فرارسیدن 22 بهمن، شبکه سه سیما با تدارک ویژه برنامه‌ای از استودیو پخش شبکه سه و پایگاه استقرار شبکه سه در خیابان آزادی جنب دانشگاه صنعتی شریف با حضور مجریانی همچون شاهین جمشیدی، حامد حاجیلو، پیمان یوسفی، مرتضی حسینی و محمدرضا نعمتی و... میزبان حماسه‌آفرینان راهپیمایی این روز با شکوه و هنرمندان ورزشکاران خواهند بود.

ویژه برنامه 22 بهمن شبکه چهار سیما از ساعت 10 تا 12 با تدارک بخش‌های «شعر انقلاب» و «قطره دریا» با اجرای سعید بیابانکی روی آنتن می‌رود، در این ویژه برنامه تصاویر راهپیمایی سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از شهر تهران و سایر استان‌ها به تصویر کشیده می‌شود.

ویژه برنامه «مهر وطن» شبکه پنج سیما در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از ساعت 8 صبح روی آنتن می‌رود. در این برنامه که با اجرای مجریان و حضور مهمانانی از استودیو پخش می‌شود، علاوه بر بخش‌های متنوع با غرفه مستقر شبکه پنج سیما در مسیر راهپیمایی ارتباط زنده برقرار می‌شود تا عظمت شکوه حضور ملت ایران بار دیگر از قاب تلویزیون ماندگار شود.

در ایستگاه ویژه شبکه پنج سیما مجریان شبکه همچون امیرشاهی، امینیان، راد، معصومی، مولایی، عزیزی، باقری، گروه برنامه‌ساز برنامه «رنگین کمان» و... با حماسه‌آفرینان این روز همراه می‌شوند.

شبکه آموزش سیما با ویژه برنامه «جشن انقلاب» ویژه 22 بهمن از ساعت 8:30 با بینندگان همراه می‌شود. برنامه «جشن انقلاب» با اجرای احسان پوراسد و مرضیه کردی از محل برگزاری برنامه در خیابان آزادی پخش می‌شود و در استودیو برنامه «جشن انقلاب» نیز پیام ظفرقندی اجرا را به عهده دارد که با محل برگزاری برنامه ارتباط برقرار خواهد کرد. در برنامه «جشن انقلاب» به تهیه‌کنندگی میثم تربتی، علاوه بر حضور کارشناسان و گروه‌های سرود، معلم‌ها نیز در این برنامه، خاطرات انقلاب را که شاهد آن‌ بودند بازگو می‌کنند.

ویژه برنامه زنده پوشش راهپیمایی عظیم روز 22 بهمن با عنوان «حماسه حضور» ویژه قرآنیان کشور از ساعت 9 از شبکه قرآن سیما پخش خواهد شد.

مستند «انقلاب به روایت مستند سازان» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدرضا دزفولی، 22بهمن ساعت 8 صبح از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.انقلاب و حوادث روزهای انقلاب به روایت مستندسازان در این مستند با بیان خاطرات، نحوه کار و فیلم‌برداری آنها در آن زمان و اینکه چه اتفاقاتی در حوزه تهیه فیلم و گزارش و ... افتاده بود و این کار در آن زمان به چه شکل‌هایی بوده است، برای مخاطبان روایت می‌شود.

شبکه مستند سیما در فواصل برنامه‌ها به انعکاس حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن خواهند پرداخت و در ویژه برنامه‌ای برگزیدگان جشنواره عکس سلفی لبخند معرفی می‌شوند.

ویژه برنامه «استودیو ورزش» پنجشنبه 22 بهمن از ساعت 9 صبح با حضور مهمانان ورزشی از استودیو برنامه شبکه ورزش روی آنتن می‌رود و در فواصل برنامه‌ها با برقراری ارتباط مستقیم با محل برگزاری راهپیمایی باشکوه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این حماسه بزرگ را ثبت می‌کنند.

شبکه شما نیز همانند هر سال به انعکاس راهپیمایی مردم شهرهای مختلف کشور به صورت زنده خواهد پرداخت. این شبکه در ارتباط‌های زنده که با مراکز صدا و سیما در استان‌های مختلف برقرار می‌کند، مخاطبان خود را از شکوه راهپیمایی در نقاط مختلف ایران اسلامی مطلع خواهد کرد.

صدای انقلاب

ویژه برنامه زنده «اینجا ایران است» به تهیه‌کنندگی نازنین کتابچی کاری از رادیو اقتصاد است که از ساعت 9 تا 12 روی آنتن می‌رود. بخش گزارشی، گفت‌وگوی تلفنی با وزرای فعلی و قبلی، فعالان اقتصادی و کارشناسان و مسئولان ارشد نظام، آیتم ضبطی از زمان انقلاب با موضوع گفت‌وگو با انقلابیون در سال 57 از بخش‌های مختلف این برنامه است که با محورهایی همچون توانمندی اقتصادی ایران پس از انقلاب، تحریم‌ها و خصومت‌های اقتصادی غرب و نقش مردم بر موفقیت در عبور از این خصومت‌ها، انقلاب اسلامی و قطع بهره‌کشی اقتصادی غرب از ایران و بومی‌سازی در انقلاب اسلامی و نقش مردم در عرصه‌های مختلف اقتصادی پس از انقلاب پخش خواهد شد.

شبکه رادیویی تهران با برپایی غرفه جنب دانشگاه صنعتی شریف واقع در خیابان آزادی، به صورت مستقیم حماسه عظیم راه پیمایی 22 بهمن را پوشش می‌دهد. رادیو تهران پا به پای مردم همیشه در صحنه با ویژه برنامه «تهران 22» از ساعت 9 تا 13 حماسه پرشور مردم و جشن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به صورت زنده پخش می‌کند.

گفت وگو با شهروندان در مسیر راه پیمایی، اجرای موسیقی‌های شاد و حماسی و همچنین توصیف شور حضور مردم در مسیر راه پیمایی بخش هایی از این ویژه برنامه است. علاوه‌بر این، بخش‌های نمایشی، گزارش توصیفی از مسیر راه‎پیمایی، گفت‌وگو با هنرمندان و مسئولان نظام دیگر بخش‌های این ویژه برنامه است که از رادیو تهران تقدیم شنوندگان می‌شود.

پخش سخنرانی ویژه این روز و گزارش‌هایی از شهر نیز در این برنامه پیش‌بینی شده است.

برنامه ترکیبی «در مسیر آزادی» در سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ساعت 9 صبح روی آنتن رادیو جوان می‌رود. در این برنامه ابعاد سیاسی پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه و انعکاس دستاوردهای انقلاب در حوزه سیاست بررسی می شود و انعکاس راه پیمایی روز 22 بهمن و گفت‎وگو با چهره های سیاسی که در راه پیمایی حضور دارند از تدارک رادیو جوان است.

«سپیده رهایی» ویژه برگزاری راهپیمایی 22 بهمن ماه با انعکاس حضور پرشور مردم در راهپیمایی از ساعت 9 صبح از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.

ویژه برنامه زنده روز 22 بهمن رادیو گفت‌وگو با عنوان «هنگامه سربلندی» از ساعت 9 در دو بخش اطلاع رسانی اخبار و رویدادها و تحلیل انقلاب اسلامی ایران پس از سه دهه روی آنتن می‌رود.

ویژه برنامه زنده «شب پیروزی» با هدف ایجاد نشاط و شور انقلابی بین جوانان و مردم ولایت‌مدار در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ساعت 20 شب 22 بهمن از رادیو معارف پخش می‌شود. این برنامه به منظور اطلاع‌رسانی و زمینه‌سازی حضور گسترده قشرهای مختلف مردم ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن تدارک دیده شده است.

ویژه برنامه «روز اتحاد» با هدف انعکاس حضور ورزشکاران در راهپیمایی 22 بهمن 94 و پخش گزارش‌های میدانی و ارتباط با استان‌ها از تدارک رادیو ورزش است.

در روز 22 بهمن از ساعت 9:30 برنامه زنده «جشن نور» با پوشش مراسم راهپیمایی 22 بهمن از ساعت 9:30 از رادیو قرآن پخش می‌شود. برنامه «محفل انس با قرآن کریم» پنجشنبه 22 بهمن از ساعت 18:30 از حرم شاهچراغ شیراز (ع) روی آنتن رادیو قرآن می‌رود.

برنامه «قرآن کتاب انقلاب» ویژه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در سالگرد افتتاح شبکه رادیویی قرآن با موضوع اندیشه های قرآنی حضرت امام (ره)، آشنایی جوانان با اهداف واقعی انقلاب از دیدگاه معظم‌ُله، بررسی نقش دین و قرآن در شکل‌گیری یک انقلاب متفاوت با تئوری‌های از پیش تعیین‌شده، آشنایی جوانان با مهم‌ترین رویدادهای انقلاب اسلامی و همچنین نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی در منطقه و بازتاب جهانی آن از ساعت 16:15 روی آنتن رادیو قرآن می‌رود.

برنامه «روز خوب پیروزی» به تهیه کنندگی آرمان ستوده، گزارشگری علی رشیدی، مهدیه پهلوانی و سمیه رنجکش از آنتن رادیو ایران پخش می‌شود. ارتباط با پایگاه رادیو ایران در خیابان بهبودی واقع در میدان آزادی، گزارش از شهرستان‌ها و روایت پیروزی انقلاب از مهم‌ترین بخش‌های این برنامه است.

همچنین جواد خواجه‌پور، کارشناس مسائل سیاسی ضمن حضور در استودیوی پخش درباره تبیین نقش جمهوری اسلامی ایران و موقعیت آن در نظام جهان صحبت خواهند کرد.

گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران نیز روز 22 بهمن برنامه ای را به صورت میدانی به تهیه‌کنندگی مهدی ساعی با حضور هنرمندان برنامه «کوی نشاط» و جمعی از خوانندگان تقدیم ایرانیانی می کند که برای حضور در راه‌پیمایی 22 بهمن در میدان آزادی حضور دارند.

کد خبر : ۳۴۵۹۸۱