خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

جشنواره فیلم فجر در استان‌ها تا ۲۷ بهمن ادامه دارد

سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر هر چند در تهران تمام شده است اما نمایش فیلم‌ها در برخی استان‌ها همچنان ادامه دارد.

غلامرضا موسوی (رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به نمایش فیلم‌های سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در استان‌ها گفت: بعداز انجام توافقات لازم نمایش فیلم‌های منتخب جشنواره در شهرهای زاهدان، مشهد، شیراز، اصفهان آغاز شد.

وی ادامه داد: بر این اساس در شهر زاهدان ۶ فیلم، در مشهد ۱۵ فیلم، در شیراز ۱۰ فیلم، در اصفهان ۲۲ فیلم به نمایش درآمده و هر فیلم حداکثر در ۳ نوبت نمایش داده شده است.

وی ادامه داد: نمایش فیلم‌ها در شهر شیراز به اتمام رسیده و در شهر زاهدان امروز و در اصفهان فردا تمام می‌شود و در شهر مشهد نیز روز سه شنبه ۲۷ بهمن به اتمام می‌رسد.

وی بدون ذکر میزان هزینه دریافت شده برای نمایش هر فیلم گفت: برای نمایش فیلم‌ها و آماده‌سازی آن‌ها توسط استان‌ها مبالغی هزینه شده که این مبلغ به تهیه‌کننده هر فیلم پرداخت شده است.

موسوی در پاسخ به این سوال که ایوبی اعلام کرده بود اگر هر استانی ۱۰۰میلیون تومان بدهد می‌تواند در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند؛ افزود: ابتدا قرار بود هر ۳۰ استان در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کنند  و ما نیز اعلام کردیم که اگر اینگونه باشد می‌توان یک تخفیف کلی درنظر گرفت.

وی درباره اعلام آمار حضور نیم میلیونی مخاطبان تهرانی در جشنواره فیلم فجر از سوی مسئولان گفت: براساس این آمار و توافقات قبلی باید به ازای نمایش هر فیلم بیش از ۶ هزار صندلی، هزینه آن مستقیم به تهیه‌کنندگان پرداخت شود.

کد خبر : ۳۴۶۵۹۴