خبرگزاری کار ایران

دیدار صالحی با اهالی نشر و کتاب شیراز در کتابفروشی دهخدا

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه برنامه «دیدار با اهالی نشر و کتاب در کتابفروشی‌ها» بعد از ظهر روز شنبه (۲۴ بهمن ماه) از کتابفروشی دهخدا در شهر شیراز بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی با تقدیر از مدیران کتابفروشی دهخدا در برپایی این محیط فرهنگی عنوان کرد: وجود ٣۵ هزار عنوان کتاب عمومی و تخصصی در سه طبقه و برپایی برنامه‌هایی مانند رونمایی از تازه‌های کتاب موجب شده تا باشگاهی فرهنگی در حوزه کتاب ازسوی این کتابفروشی در استان ایجاد شود. امیدوارم ناملایمات روزگار نشر و کتاب در همت صاحبان این مجموعه خللی وارد نسازد. البته آنچه که کتابفروشان و ناشران درخصوص مشکلات بیان می‌کنند یک روزه قابل حل نیست، اما طبقه بندی معضلات شرایط را روبه بهبود خواهد برد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شنیدن مشکلات ناشران و صاحبان کتابفروشی‌ها را موجب ایجاد افق تازه‌ای برای رشد کتاب دانست و گفت: خوشحالم که این نشست در فضای یک کتابفروشی بزرگ و معتبر شیراز که می‌توانست از سوی مالک آن در مسیر تجاری مورد استفاده قرار گیرد، رقم خورد.

او همچنین با اشاره به تسهیلات فراهم شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کتابفروشی‌ها در سال جاری عنوان کرد: کاهش هزینه‌های بالاسری کتابفروشی‌ها ازجمله مالیات و عوارض و کاهش هزینه‌های پست ازجمله این اقدامات است که تاکنون انجام شده است. ازسویی با توجه به هزینه‌های آب، برق، گاز مصرفی کتابفروشی‌ها امکانی فراهم شد تا این اماکن با کاربری فرهنگی هزینه‌های یادشده را پرداخت کنند.

در ادامه این بازدید نیز سیدعباس صالحی درباره موضوعاتی مانند نمایشگاه کتاب تهران، حمایت از ناشران استانی و خرید کتاب به صحبت پرداخت.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در این دیدار در جمع ناشران و اهالی فرهنگ استان فارس با اشاره به امکان صدور مجوز کتاب در ۵ استان دیگر کشور گفت: صدور مجوز کتاب در ۵ استان دیگر به تصویب رسیده است و این با توجه به نیاز این استان‌ها به واسطه تعداد مراکز عالی تعیین شده است. از سال آینده این امکان فراهم می‌شود تا استان فارس هم به جمع این استان‌ها پیوسته و در مسیر صدور مجوز کتاب قرار گیرد.

کتابفروشی دهخدا در فضایی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع در شهر شیراز راه‌اندازی شده است و از سوی برادران درخشان اداره می‌شود.

کد خبر : ۳۴۶۸۲۶