خبرگزاری کار ایران

گیت دخانی نوشته میرفتاح منتشر شد

کتاب گیت دخانی نوشته سیدعلی میر فتاح توسط نشر پیدایش منتشر شد.

 به گزارش ایلنا، «گیت دخانی» تازه‌ترین کتاب علی میرفتاح داستانی نو و طنز را روایت می‌کند. نویسنده‌ای برای نوشتن یک فیلمنامه دلهره‌آور به کلبه‌ای جنگلی در ارتفاعات دو‌هزار می‌رود. پس از چندین تجربه ناموفق عاقبت با باز شدن دروازه عوالم دخانی، ترس‌ها و دلهره‌ها به سراغش می‌آید تا جایی که حاضر می‌شود معامله‌ای انجام دهد.

نویسنده جسمش را در ازای یک فیلمنامه ترسناک خوب، به یک جن عاشق قرض می‌دهد؛ جنی که می‌رود دنبال معشوقش و... این کتاب گزارش ۵ دیدار نویسنده با این موجودات است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «قرارداد بسته بودم که فیلمنامه ترسناک بنویسم اما از پسش برنمی‌آمدم؛ صحنه‌ها را وقتی تجسم می‌کردم نه‌تن‌ها ترسناک نبودند بلکه خنده‌دار هم بودند. بَدَک پول نگرفته بودم و در حرف و ادعا قرار بود روی دست «جن‌گیر» بلند شوم، اما حاصل کار از «پارک‌وی» هم آبکی‌تر شده بود.

سرِ تهیه‌کننده را که هی زنگ می‌زد و پیگیری می‌کرد به طاق کوبیدم و یک هفته موبایلم را خاموش کردم و رفتم کلید کلبه جنگلی خسرو را –در اطراف جاده دو هزار - گرفتم و با خودم قرار گذاشتم تک و تنها بروم بست بنشینم و تا از پس کار برنیامده‌ام، برنگردم...» درواقع می‌رفتاح در رمان «گیت دخانی» تلاش کرده فضایی دیگر را هم در کنار سبک و سیاق گذشته تجربه کند. ژانری که گاهی با ژانر وحشت پهلو می‌زند و گاهی هم‌‌ همان طنز همیشگی می‌رفتاح را دارد. کتاب «گیت دخانی» در شمارگان‌ یک‌هزار نسخه به قیمت ١٣‌هزار تومان به‌تازگی از سوی انتشارات پیدایش راهی بازار کتاب شده است.

کد خبر : ۳۴۷۲۴۴