خبرگزاری کار ایران

تبادل صدا میان هنرمندان ایرانی و خارجی

کانون موسیقی معاصر برنامه دسترسی محدود صدا، مجموعه‌ اجراهای صدا به‌صورت تبادل هنرمندان ایرانی و بین‌المللی را در روزهای ۲۹ بهمن ماه ویکم اسفند ماه ساعت ۱۷/۰۰ در موزه‌ هنرهای معاصر تهران برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ دسترسی محدود صدا، مجموعهٔ اجراهای صدا به صورت تبادل هنرمندان ایرانی و بین‌المللی است و باتوجه به معماری ویژه موزه‌ هنرهای معاصرتهران، دو اجرای صدا طراحی شده که هنرمندان آلمانی، لهستانی و ایرانی را گردهم می‌آورد.

در روز پنجشنبه بیست ونهم بهمن ۹۴، دوئت «معتبر- روسلر» و در روزشنبه اول اسفند ۹۴ دوئت «اسپکترو» ساعت ۱۷/۰۰ درسرسرای موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

دوئت «معتبر- روسلر»، مستقر در شهر لاههٔ هلند با ترکیب المان‌هایی از جهان بیرون و منابع صوتی انتزاعی که به صورت مصنوعی تولید شده‌اند، به تولید صداهایی پرداخته‌اند که به سختی قابل تعریف است.

قطعه‌ها در داخل یک قالب اکیدا ثابت، بداهه‌نوازی می‌شوند و محتوی آن‌ها از سه عنصر اصلی تشکیل یافته است: گیتار کلاسیک (که لئونی روسلر آن را می‌نوازد)، اجرای الکترونیک صداهای گلیچ (توسط سهراب معتبر) و مناظرصوتی‌ تهیه‌شده از طریق ضبط‌ می‌دانی (توسط روسلر). این گروه دونفره به تازگی آثار خود را در کشور هلند و همچنین در شهر برلین به اجرا در آورده‌اند و مقصد بعدی آن‌ها تهران خواهد بود.

دوئت اسپکترو از سال ١٣٩٢بر اجراهاى زندهٔ الکترونیک و الکتروآکوستیک تجربى تمرکز دارد که گاهى با فرم هاى سازه‌اى پیچیده و باقى اوقات بر پایهٔ بداهه نوازى‌هاى آزاد دنبال شده‌اند. موزیک دوئت اسپکترو همواره بر پدیده‌هاى سایکوآکوستیک و ادراک شنیدارى تمرکز داشته است. آن‌ها همیشه مخاطب را به دنیاى ناشناخته‌اى از صداهایى که براى هر پروژه خلق مى‌کنند، فرا مى‌خوانند.

علاقمندان می‌توانند برای استفاده از برنامه «دسترسی محدود صدا» در روزهای ۲۹ بهمن و یکم اسفند ماه، به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس بگیرند.

کد خبر : ۳۴۷۵۴۳