خبرگزاری کار ایران

نیم میلیون نفر فیلم‌های جشنواره را تماشا کردند/شکستن رکورد سانس‌های فوق‌العاده برای یکسال

بعد از پایان سی و چهارمین دروه جشنواره فیلم فجر؛ خبرهای متفاوتی درباره میزان استقبال مردم از فیلم‌ها مطرح شد. اما محمدرضا فرجی می‌گوید دقیقا بیش از نیم میلیون نفر در ایام جشنواره به سینما رفته‌اند.

محمد رضا فرجی (مدیر امور سینماهای سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره میزان مخاطبان فیلم‌های امسال جشنواره گفت: بیش از ۵۰۰ هزار نفر در سانس‌های مختلف به تماشای فیلم‌ها نشسته‌اند و این استقبال به اندازه‌ای بود که در طول برگزاری جشنواره علاوه بر سانس‌های معمول، ۹۰سانس فوق‌العاده نیز اجرا شد.

فرجی ادامه داد: میزان اشغال ظرفیت سالن‌های نمایش فیلم به‌صورت میانیگین بالای ۷۵ درصد بود که آمار قابل قبولی است. در برخی سانس‌ها میزان تکمیل شدن ظرفیت سالن ۵۰ درصد و در برخی سالن‌ها ۱۱۰ درصد بود.

وی با توضیح درباره این آمار افزود: در برخی از نوبت‌های نمایش؛ حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر از مخاطبان که علاقه به تماشای فیلم داشتند به‌دلیل تکمیل شدن صندلی‌های سالن اصلی، روی زمین یا ایستاده فیلم‌ها را تماشا می‌کردند.

فرجی ادامه داد:  درآمد حاصل از فروش  بلیت‌های جشنواره تا ۶ هزار صندلی برای هر فیلم متعلق به  ستاد برگزاری جشنواره است و بالا‌تر از آن به تهیه‌کنندگان تعلق دارد. همچنین تمامی درآمد حاصل از سانس‌های فوق‌العاده به‌صورت مساوی (دو سهم ۵۰درصدی) بین تهیه‌کننده هر فیلم و سینمادار تقسیم می‌شود.

 فرجی افزود: فیلم‌های ابد و یک روز با ۲۵ سانس، بادیگارد با ۲۱ سانس، لانتوری با ۱۹ سانس، بارکد با ۱۴ سانس، اژد‌ها وارد می‌شود با ۸ سانس، دختر با ۳ سانس بیشترین نوبت‌های نمایش فوق‌العاده را داشته‌اند و در مجموع ۲۵ هزار بلیت فقط در سانس‌های فوق‌العاده فروخته شده است.

وی ادامه داد: در مجموع میزان استقبال از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر براساس آمار بیشتر از دورهای قبل بوده است و امسال افزایش قابل توجهی را شاهد بودیم. در دوره سی و سوم جشنواره فیلم فجر میزان حضور مخاطبان در سالن‌های سینما به ۴۰۰ هزار نفر و تعداد سانس‌های فوق‌العاده به ۴۰ سانس رسیده بود درحالیکه امسال میزان حضور مخاطبان به ۵۰۰ هزار نفر و تعداد سانس‌های فوق‌االعاده به ۹۰ سانس رسید.

کد خبر : ۳۴۷۷۴۸