خبرگزاری کار ایران

شمارهٔ اسفندماه مجلهٔ ۲۴ منتشر شد

هفتاد و سومین شمارهٔ ماهنامهٔ سینمایی «۲۴» به همراه مجموعه‌ مطالبی دربارهٔ سی و چهارمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر منتشر شد.

 به گزارش ایلنا؛ نظرخواهی از منتقدان و نویسندگان سینمایی دربارهٔ بهترین‌ها و بدترین‌های جشنواره و یادداشت‌هایی دربارهٔ فیلم‌ها و حواشی نمایش آن‌ها از مهم‌ترین مطالب این شماره از مجله است. امسال برای اولین بار ۱۰ استعداد برگزیده‌ی جشنواره به انتخاب نویسندگان «۲۴» هم در مجله معرفی شده‌اند. تصویر روی جلد این شماره به همین مناسبت به عکسی از نوید محمدزاده، امیر جدیدی و ساعد سهیلی اختصاص دارد که در فهرست استعدادهای جشنوارهٔ سی و چهارم قرار دارند.

در بخش سینمای دنیای مجله علاوه بر مرور چهره‌ها و نقل قول‌های ماه و معرفی جدید‌ترین فیلم‌های اکران شده، دو پروندهٔ خواندنی برای فیلم‌های «سیکاریو» و «مریخی» منتشر شده است. در پروندهٔ «سیکاریو» می‌توانید خوانندهٔ گفت‌وگو با دنیس ویله‌نوو کارگردان فیلم و امیلی بلانت و بنیچیو دل‌تورو بازیگران آن باشید. حسین معززی‌نیا هم نقد بلندی با تیتر «جنایتکار معمولا یک قدم از قانون جلو‌تر است» در مورد دلایل اهمیت این فیلم نوشته است. در پروندهٔ «مریخی» هم علاوه بر گفت‌وگو با ریدلی اسکات کارگردان فیلم، مت دیمون بازیگر نقش اول آن و اندی وه‌یر نویسندهٔ رمان «مریخی»، دو نقد به قلم کریم نیکونظر و آرش خوش‌خو دربارهٔ ویژگی‌های فیلم منتشر شده است.

پروندهٔ بازیگرِ ماه شمارهٔ جدید مجلهٔ «۲۴» به مرور کارنامهٔ مایکل فاسبندر اختصاص دارد. فاسبندر امسال دو فیلم مهم «مکبث» و «استیو جابز» را روی پرده داشته و در این پرونده در قالب چند یادداشت‌ و مصاحبه ویژگی‌ها و برگ برنده‌های کارنامه‌ی معتبر او بررسی شده است.

در بخش راهنمای شمارهٔ جدید مجله می‌توانید خوانندهٔ پرونده‌ای دربارهٔ سریال «آقای ربات» باشید که در مراسم گلدن گلوب امسال برندهٔ جایزهٔ بهترین سریال درام شده است. گزارشی از دورهٔ اول کارگاه‌های آموزش نقدنویسی مجله‌ با حضور مجید اسلامی، مرور یک نقد قدیمی به قلم کامبیز کاهه، مطلبی دربارهٔ «عادت‌های فیلم دیدن» به قلم مهرزاد دانش و مقاله‌ای از امیر پوریا با موضوع «چرا باید کلاسیک‌ها را دید» هم در بخش کارگاه مجله منتشر شده است.

بخش پایان‌بندی هم به بازنگری سکانس پایانی و خاطره‌انگیز فیلم «زندگی شیرین» فدریکو فلینی با یادداشت‌هایی به قلم محمدحسن شهسواری و یحیی نطنزی اختصاص دارد.

کد خبر : ۳۴۸۵۰۱