خبرگزاری کار ایران

نمایش چهار پویانمایی‌کانون در پاریس

چهار پویانمایی‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همراه با نواختن موسیقی ازسوی انجمن تصاویر در پاریس به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، «روباهی که به دنبال صدا رفت» به کارگردانی فاطمه گودرزی، «بارون میاد جرجر» و «گندم دونه دونه» به کارگردانی مهین جواهریان و «بزغاله‌های ابری» اثر حمید کریمیان در دو نوبت ازسوی انجمن تصاویر، در روز دوم اسفند 1394 در حضور کودکان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان با نواختن یک گروه موسیقی به اکران درمی‌آید و این موسیقی با چنین ابتکاری جایگزین موسیقی اصلی فیلم‌ها می‌شود.

انجمن تصاویر (Les Forum Des Images) که در سال 1988 تاسیس شده است پذیرای انواع سبک‌های سینمایی همچون داستانی، مستند، پویانمایی، فیلم‌های کوتاه و سریال‌های تلویزیونی در شکل‌های گوناگون است و با نمایش آثار مختلف، تبدیل به محلی برای تبادل‌های فرهنگی، ایده‌ها و آرا هنرمندان شاخص و همچنین چهره‌های صنعت سرگرمی در جهان شده است.

بر همین اساس، هر ساله 320هزار نفر تماشاگرِ نمایش 2هزار نوبت اکران فیلم در پاریس هستند که شامل روزانه حداقل چهار اکران است. علاوه بر این، برگزاری بیش از 20 جشنواره و رویداد هنری در سال، جلسه‌های نقد، نمایش مجموعه 7هزار و 500 فیلم دیجیتال و دعوت از 350 مهمان از سراسر جهان از دیگر فعالیت‌های این انجمن است.

این انجمن بر نمایش فیلم‌هایی با موضوع‌های اجتماعی جوامع گوناگون و نقش‌آفرینی پویانمایی و فیلم‌های مستند تاکید دارد، به طوری که حتی مخاطبان 18 ماهه در برنامه‌ریزی‌های انجمن در نظر گرفته شده است.

کد خبر : ۳۴۹۱۱۴