خبرگزاری کار ایران

محمدنژاد، کاندیدای جبهه تدبیر و توسعه:

همه ارگان‌ها باید یک مسئول فرهنگی داشته باشند

کاندیدای جبهه تدبیر و توسعه معتقد است برای افزایش سرانه فرهنگی در کشور همه سازمان‌ها و ارگان‌ها باید دارای یک مسئول فرهنگی باشند.

غلامرضا محمدنژاد (کاندیدای جبهه تدبیر و توسعه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با تاکید بر اینکه رشد فرهنگی پس از رشد اجتماعی صورت می‌گیرد، افزود: پس از رشد این دو حوزه، رشد سیاسی صورت می‌گیرد اما عقلا و دولت‌مردان به‌جای اینکه این مراحل را در نظر بگیرند تنها روی پله سیاسی تمرکز می‌کنند که همین موضوع موجب کاهش رشد سرانه فرهنگی در کشور می‌شود.

وی با اشاره به کاهش تیراژ کتاب‌ و پایین بودن کتابخوانی در کشور گفت: به دلیل انقلاب انفورماتیکی که در دنیا اتفاق افتاده، همه چیز زمینی‌تر شده و ما با پدیده‌ای مواجه هستیم که برگشت‌ناپذیر است و این موضوع مربوط به کشور ما نیست.

محمدنژاد در رابطه با دلایل کاهش سرانه فرهنگی در کشور؛ اضافه کرد: به این دلیل که ما همه‌چیز را به متر تبدیل کرده‌ایم؛ امور آسمانی و متافیزیک معنای خود را از دست داده‌اند و خانواده نیز که مهمترین رکن در جامعه است از بین رفته است. به دنبال این روند نیز ما رشد فرهنگی، تحلیل‌ها، انسانیت و کتابخوانی در کشور کاهش پیدا کرده است.

کاندیدای جبهه تدبیر و توسعه ادامه داد: اعتقادم این است که در همه سازمان‌ها باید یک مسئول فرهنگی وجود داشته باشد. ایرانی‌ها در طول تاریخ با فرهنگ و اربشان نفوذ کرده‌اند نه با صلاح و جنگ.

وی با تاکید بر اهمیت ادب و فرهنگ افزود: در این سال ها کشور با این دو مولفه جلو رفته نه با جنگ و درگیری و فشار.

محمدنژاد گفت: تعریف جایگاهی برای پست‌های فرهنگی در تمام ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها، شناساندن و ترویج آثار شعرا و نویسنگان ایرانی مانند مولوی، رازی ، ابوعلی سینا به جوانان و دانشجویان و ترویج و حمایت از کتاب‌هایی که مورد حمایت رهبری‌ست را ازجمله برنامه‌های خود عنوان کرد.

کاندیدای جبهه تدبیر و توسعه تبیین قوانینی مشخص در ارتباط با ممنوع‌التصویری برخی هنرمندان و یا تعطیلی روزنامه‌ها، برپایی ایستگاه‌های روزنامه‌خوانی را از جمله مواردی دانست که با اجرایی شدنشان جایگاه فرهنگی در کشور تعریف می‌شود.

کد خبر : ۳۴۹۴۱۱