خبرگزاری کار ایران

شاگرد هنرمند مشهور ایتالیایی در تهران

لوکا ماسیرونی (Luca Massironi) هنرمند عرصه هنر خیابانی و از شاگردان «Rammellzee» هنرمند شاخص دنیای نقاشی دیواری این روز‌ها میهمان هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شده است.

به گزارش ایلنا؛ لوکا ماسیرونی؛ هنرمند ایتالیایی اهل میلان که از هنرمندان شناخته شده عرصه هنرهای خیابانی در اروپا و آمریکا است، این روز‌ها میهمان هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر شده است و از نمایشگاه این رویداد هنری در موسسه صبا فرهنگستان هنر دیدن کرد.

ماسیرونی در حاشیه حضور در جشنواره هنرهای تجسمی فجر با برپایی ورک‌شاپی با حضور دانشجویان در موسسه صبا ضمن معرفی خود اثری را در کارگاه آموزشی که در نگارخانه خیال موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد؛ خلق کرد.

ماسیرونی در این ورک شاپ گفت: هنر من از خیابان با نوشتن شعار شکل گرفت. من در خیابان‌های میلان و نیویورک اقدام به نوشتن شعارهایی کردم که با استقبال مردم روبرو شد و رفته رفته، زمینه هنری یافت. من برای آموختن در نیویورک به شاگردی «Rammellzee» از هنرمندان شناخته شده جهانی در زمینه نقاشی دیورای رفتم و مدت‌ها با او به خلق اثر پرداختم.

او در ادامه برخی از آثاری را که در خیابان به ارائه آن‌ها پرداخته بود به وسیله اسلاید به نمایش گذاشت و سپس به خلق تابلویی در این کارگاه آموزشی پرداخت.

لوکا ماسیرونی در این اثر شبیه کالیوگرافی، نوعی تکسچر از بافت‌های انتزاعی را در مقابل دانشجویان ارائه داد و گفت: این اثر در جریان حسی و انرژی که از شما مخاطبان گرفتم خلق شده و بیش از اینکه متعلق به من باشد به شما تعلق دارد.

وی افزود: این مسئله ذات هنر خیابانی است یعنی شما از دریافت‌های محیط به ارائه حس خود از طریق عناصر تجسمی مثل نقطه، خط و بافت می‌پردازید.

لوکا ماسیرونی متولد ۱۹۷۰ در میلان و از شاگردان «Rammellzee» هنرمند شاخص دنیای نقاشی دیواری است. این هنرمند مجسمه ساز، پرفورمنس آرتیست و گرافیتی؛ بیشتر در زمینه هنرهای خیابانی فعال و در اروپا و آمریکا اجراهای مختلفی داشته است.

هشتمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از ۹ بهمن تا ۱۷ اسفندماه سال جاری با دبیری مجتبی آقایی در موسسه فرهنگی و هنری صبا میزبان علاقمندان به هنر است.

کد خبر : ۳۴۹۶۹۴