خبرگزاری کار ایران

علی جنتی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

نگفتم نمایش برخی فیلم‌های امسال به صلاح نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مهارجت بازگران به خارج از کشور و دیدگاه صداوسیما درباره سامانه سند و ترک مراسم مربوط به داریوش ارجمند واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی جنتی امروز (سه‌شنبه ۴ اسفند ماه) درحاشیه رونمایی از سامانه نمایش درخواستی (سند) در جمع خبرنگاران؛ در پاسخ به سوال ایلنا که آیا صداوسیما مخالفتی با سامانه سند ندارد؛ گفت: آنچه که صداوسیما تولید می‌کند‌، تصمیم‌گیری‌هایش در اختیار خودشان است. وزارت ارشاد نیز مسئول تولید محتوا در حوزه سینما‌، تئا‌تر و موسیقی است و ما مسئولیت آنچه که به این سه حوزه مربوط می‌شود؛ برعهده می‌گیریم. البته این سامانه در اختیار همه است. آنچه که صداوسیما قصد طراحی و راه‌اندازی داردآی پی تی وی (iptv) است که با سامانه سند تفاوت دارد.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه نگفته است اکران برخی فیلم‌های امسال جشنواره فیلم فجر به صلاح نیست؛ افزود: فیلم‌های جشنواره فجر امسال این مشکل را ندارند‌ و من نگفتم اکران بعضی فیلم‌ها به صلاح نیست بلکه منظورم این است که بعضی از فیلم‌ها اشکالاتی دارند که باید آن‌ها را اصلاح کنیم تا بتوانیم به نمایش عمومی بگذاریم زیرا گاهی فیلم‌ها مغایر با فیلمنامه‌ای که مجوز گرفته ساخته می‌شود. بنابراین باید این مشکل حل شود تا بتوانیم آن‌ها را اکران کنیم البته نمی‌توانم فیلم خاصی را نام ببرم و مثال بزنم.

 وی در پاسخ به سوالی پیرامون نظرش درباره مهاجرت بازیگران خارجی به شبکه‌های ماهواره‌ای همچون جم گفت:  یکی از راه‌های جلوگیری از همکاری هنرمندان با شبکه‌های ماهوار‌ه‌ای راه‌اندازی همین سامانه است، چون با این شیوه هنرمندان ما در داخل کشور آثار خود را تهیه می‌کنند و می‌دانند که آثارشان مخاطب و درآمد دارد. وقتی سینماگران در داخل کشور شغل نداشته باشند و دعوت به کار نشوند؛ طبیعتا به دنبال جایی می‌روند که بتوانند فعالیت کنند و درآمد داشته باشند.

وی ادامه داد: البته این مسئله که اگر به شبکه‌های ماهواره‌ای پیوستند و باز بخواهند به کشور  بازگردند بحث دیگری است که از الان نمی‌توان درباره آن نظر قطعی داد بلکه باید ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

وی همچنین درباره ترک برنامه معرفی کتاب توسط هنرمندان پیشکسوت همزمان با معرفی کتاب توسط داریوش ارجمند گفت: با اصرار مسئولان نهاد کتابخانه ملی قرار شد مدت کوتاهی در برنامه بمانم زیرا بعداز آن قرار دیگری داشتم و باید برنامه را ترک می‌کردم، در چهل دقیقه‌ای که در برنامه حضور داشتم چند نفر از هنرمندان کتاب‌ معرفی کردند تا اینکه نوبت به آقای داریوش ارجمند رسید و ناچار شدم برنامه را ترک کنم تا به قرار دیگرم برسم. بنده هیچ نظری نسبت به ایشان ندارم و همانطور که از پیش اعلام کرده بودم فقط می‌توانستم مدت محدودی در این برنامه حضور داشته باشم.

کد خبر : ۳۴۹۷۷۷