خبرگزاری کار ایران

صالحی در دیدار با رئیس نمایشگاه کتاب مسکو تاکید کرد:

حضور در نمایشگاه کتاب تهران فرصتی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی

سرگئی کائیکن؛ رئیس نمایشگاه کتاب مسکو و رئیس نمایشگاه کتاب تهران دیدار و درباره برنامه‌های این کشور میهمان در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران به تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی در این دیدار با سرگئی کائیکن (رئیس نمایشگاه کتاب مسکو) با بیان اهمیت و جایگاه نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: حضور روسیه در این نمایشگاه می‌تواند نقطه عطفی در روابط ایران و روسیه و کمک به فهم مشترک فرهنگی میان این دو کشور باشد. حضور شما در این برهه زمانی در نمایشگاه کتاب تهران کمک می‌کند تا افق روابط دو کشور در آینده در دسترس‌تر باشد.

وی با اشاره به حضور ایران در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب مسکو به عنوان میهمان ویژه گفت: در آن نمایشگاه تلاش کردیم تا مجموعه‌های مختلف درگیر نمایشگاه کتاب مسکو شوند تا این امر به تعامل میان دو کشور در بخش‌های مختلف کمک کند.

صالحی افزود: حضور دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاهی، ناشران فعال در حوزه نشر آثار روسی و مترجمان آثار روسی از جمله اقدامات صورت گرفته در آن سفر بود و تلاش شد تا این ارتباط مقدمه‌ای برای همکاری و ارتباطات مستمر میان دو کشور باشد. همچنین امیدواریم تا مسئولان فرهنگی روسیه نیز برای حضور ناشران و نویسندگان و مجموعه‌های فرهنگی در نمایشگاه کتاب تهران اقدامات لازم را انجام دهند.

صالحی روسیه را یکی از حوزه‌های فعال در ایران‌شناسی معرفی کرد و گفت: امیدواریم این کشور به عنوان یکی از کانون‌های اصلی همچنان به فعالیت خود ادامه دهد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمال آمادگی برای همکاری با روسیه به منظور حضور مجموعه‌های فرهنگی در نمایشگاه کتاب تهران را خواهد داشت.

سرگئی کایکن؛ رئیس بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امضاء تفاهم‌نامه‌های فرهنگی میان دو کشور در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را یکی دیگر از راه‌های گسترش ارتباطات فرهنگی معرفی کرد و گفت: در این بازه زمانی بخش مختلف فرهنگی دو کشور می‌توانند به امضاء قرارداد و تفاهم‌نامه‌های فرهنگی در حوزه کتاب، گردشگری، ایران‌شناسی، آموزش زبان و... اقدام کنند.

رئیس نمایشگاه کتاب روسیه با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با اساتید زبان روسی در دانشگاه‌های تهران عنوان کرد: در این جلسه اساتید دانشگاه‌های تهران موضوعات و دغدغه های خود را مطرح کردند و این کمک بسیار بزرگی برای ما بود تا با علایق ایرانیان در حوزه نویسندگان و کتاب های روسیه آشنایی بیشتری پیدا کنم.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد تا در ایام حضور در نمایشگاه کتاب تهران صرفا فعالیت‌های خود را به کتاب محدود نکنیم و در حوزه‌های مختلف فرهنگی برنامه‌هایی را به منظور آشنا کردن مردم ایران با فرهنگ روسیه برگزار کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که حضور روسیه به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران گام موثری برای گسترش ارتباطات میان دو کشور باشد.    

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 15 تا 25 اردیبهشت ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۵۰۲۰۰