خبرگزاری کار ایران

تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهلچراغ»

دبیرخانه نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهلچراغ» همزمان با اعلام مهلت ارسال آثار تا ۲۵ اسفند ماه، فعالیت خود را رسما آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، مهلت ارسال آثار به این جشنواره که با محوریت امام حسین (ع) و حماسه اربعین در اردیبهشت ماه ٩۵ برگزار خواهد شد، تا ۲۵ اسفند اعلام شده است.

نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهلچراغ» با هدف بزرگداشت حرکت عظیم راه پیمایی مردمی اربعین در کربلای معلی، معرفی و بازتاب عشق به اباعبدالله الحسین (ع) در عرصه‌های ملی و بین المللی، جریان سازی برای تولید و حمایت از آثار در حوزه محتوایی سیرهٔ زندگی معصومین (علیهم السلام) در عرصه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای برگزار می‌شود.

این جشنواره شامل بخش‌های فیلم داستانی، فیلم مستند، فیلم پویانمایی، فیلمنامه، عکس و پوس‌تر است که محدودیتی برای ارسال آثار به لحاظ تعداد ندارد و متقاضیان می‌توانند براساس ضوابط و مقررات موجود و با محوریت موضوع جشنواره آثار خود را طبق اعلام دبیرخانه و اطلاع رسانی در سایت جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهلچراغ» تا ٢۵ اسفند ارسال کنند.

مقررات عمومی جشنواره؛

*شرکت افراد حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای فیلمساز در این مسابقه بلامانع است.

*هیچ محدودیتی در تعداد آثار ارسالی متقاضی شرکت در جشنواره وجود ندارد.

*مسئولیت حقوقی آثار بر عهده امضاکننده فرم درخواست شرکت در جشنواره است.

*برای شرکت در بخش حرفه‌ای می‌بایست نسخه اصلی فیلم به همراه نسخه کپی DVD جهت بازبینی هیئت انتخاب ارایه شود.

*مشخصات کامل فیلم و فیلمساز به طور کامل بر روی نسخه ارسالی هر فیلم پیوست شود.

*مشخصات کامل عکس، مجموعه عکس، فیلمنامه و فیلمنامه‌نویس به طور کامل بر روی نسخه ارسالی هر اثر پیوست شود.

*پس از انتخاب آثار توسط هیات انتخاب، امکان خارج کردن آن‌ها از برنامه وجود ندارد.

*برای شرکت در جشنواره لازم است ابتدا براساس مقررات جشنواره فرم درخواست شرکت توسط متقاضیان تکمیل شده و کد رهگیری از سایت جشنواره به نشانی www. chehelcheragh. ir دریافت شود.

*متقاضیانی که موارد درخواست شده در فرم تقاضای شرکت و مقررات جشنواره را در موعد مقرر تکمیل و ارائه نکنند، از بررسی در هیئت انتخاب کنار گذاشته خواهند شد.

*مسئولیت عدم ارائه صحیح مطالب و اطلاعات خواسته شده متوجه متقاضی شرکت در جشنواره است.

*ستاد برگزاری مجاز است حداکثر ۳ تا ۵ دقیقه از آثار شرکت کننده در جشنواره در برنامه‌های تلویزیونی به منظور تبلیغ و اطلاع‌رسانی به نمایش درآورد.

*دبیرخانه جشنواره در قبال آسیب‌های احتمالی ناشی از ارسال نامطلوب آثار از جانب شرکت‌کنندگان هیچ مسئولیتی ندارد.

*امضاء و تحویل فرم درخواست شرکت در جشنواره به دبیرخانه به منزله پذیرش کامل مقررات و آیین نامه جشنواره است و تصمیم‌گیری نهایی در مورد نکات پیش بینی نشده بر عهده ستاد برگزاری جشنواره خواهد بود.

نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهلچراغ» از ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت همزمان با اعیاد شعبانیه در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۵۰۲۱۵