خبرگزاری کار ایران

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی خبر داد:

ارائه‌ گزارش بازدید از سازه‌های نمایشگاهی به شهرداری تهران

به گفته‌ی حسین صفری؛ گزارش بازدید از سازه‌های نمایشگاهی برای ارایه به شهرداری تهران آماده شده است.

به گزارش ایلنا، حسین صفری (مدیر کمیته اجرایی و رفاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) درباره بازدید از سازه‌های نمایشگاهی در کشور امارات گفت: بر اساس تقسیم وظایف صورت گرفته، تعهدات خرید سازه و تامین فضای مسقف به منظور برپایی نمایشگاه کتاب تهران در مجموعه شهر آفتاب بر عهده شهرداری تهران است و این سفر نیز با چنین هدفی انجام شد.

وی با اشاره به فضای مسقف مورد نیاز برای برپایی نمایشگاه کتاب تهران در مجموعه شهر آفتاب گفت: نزدیک به ۱۲۰ هزار متر مربع فضای مسقف برای برپایی نمایشگاه در شهر آفتاب مورد نیاز است که شهرداری تهران وظیفه تامین آن را برعهده دارد. با توجه به اینکه فضای مسقف مجموعه شهر آفتاب پاسخگوی برپایی همه بخش‌های نمایشگاه کتاب تهران نیست از این رو نیاز تامین فضای مسقف در فضای باز نمایشگاه ضروری است.

صفری افزود: تامین این سازه‌ها در داخل کشور ممکن نیست و شهرداری تهران نیز در حال مذاکره با کشورهای مختلف برای تامین سازه‌های لازم برای برپایی نمایشگاه است. یکی از شرکت‌های تامین کننده سازه‌های نمایشگاهی در کشور امارات بود و اواخر هفته گذشته بازدید از آن شرکت انجام گرفت.

مدیرکمیته اجرایی درباره جزئیات این بازدید گفت: موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران است در این سفر حضور داشت. این سازه‌ها به لحاظ استانداردهای فنی، نوع نصب، زمان آماده سازی و... مورد بررسی قرا گرفتند.

وی ادامه داد: این سازه به لحاظ ابعاد فنی و ایمنی مورد تایید است اما درباره زمان آماده سازی و ارسال سازه‌ها به تهران نکاتی وجود دارد و این گزارش‌ها به شهرداری تهران منتقل خواهد شد تا درباره آن تصمیم گیری کند.

صفری همچنین از تجهیز ناوگان نمایشگاهی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی خبر داد و گفت: همزمان با این سفر، از آنجا که موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران متولی برگزاری نمایشگاه‌های بسیاری در ایران است، نیاز بود به لحاظ تجهیزات ناوگان نمایشگاهی اعم از سازه‌ها، غرفه‌ها و... تقویت شود. در این سفر این موراد مورد بررسی قرار گرفتند و گزارش‌هایی برای تجهیز ناوگان آماده شدند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۵۰۹۱۳