خبرگزاری کار ایران

«شب تام استوپارد» در موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود

این مراسم چهارشنبه ۱۲ اسفندماه با سخنرانی حمید امجد، محمد چرمشیر، محمد رحمانیان و شهرام زرگر در موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، فیلم «روزنکرانتز و گیلدنسترن مرده‌اند» محصول سال ۱۹۹۰ و معرفی دو اثر از تام استوپارد همراه با سخنرانی نویسندگان، استادان و پژوهشگران تئا‌تر، روز چهار شنبه ۱۲ اسفندماه ساعت ۱۷ در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران روی پرده می‌رود.

مراسم «شب تام استوپارد» روز چهارشنبه ۱۲ اسفندماه از ساعت ۱۷با سخنرانی حمید امجد، محمد چرم شیر، محمد رحمانیان و شهرام زرگر درباره کارنامه هنری این نمایشنامه نویس شهیر بریتانیایی همراه با نمایش فیلم «روزنکرانتز و گیلدنسترن مرده‌اند» محصول سال ۱۹۹۰باشرکت تیم راث و‌گری اولدمن به مدت ۱۱۵ دقیقه، درسالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود..

مبنای فیلم «روز نکرانتز و گیلدنسترن مرده‌اند»، نمایش «هملت» شکسپیر است و استوپارد داستان دو شخصیت فرعی «هملت» یعنی روزنکرانتز و گیلدنسترن را روایت می‌کند. در نمایشنامه شکسپیر این دو شخصیت دوستان و هم کلاسی‌های هملت هستند که کلودیس نامه‌ای مبنی بر قتل هملت را به دست آن‌ها سپرده اما هملت با عوض کردن نامه‌ها ترتیبی می‌دهد که آن دو به جای وی کشته شوند.

این مراسم به کوشش نشر نیلا در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود. این ناشرسال‌ها در حوزه ادبیات نمایشی و تئا‌تر دست به انتشار متون مختلف زده و دو اثر از تام استوپارد یعنی «بازرس هاند واقعی» با ترجمه امیرامجد و «مسخره بازی‌ها» با ترجمه حمید احیاء را طی سال‌های اخیر به چاپ رسانده است.

علاقه مندان می‌توانند برای استفاده از مراسم شب تام استوپارد به صورت آزاد و رایگان، به موزه هنرهای معاصر تهران واقع درخیابان کارگرشمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.

کد خبر : ۳۵۱۶۰۱