خبرگزاری کار ایران

گلایه پیشکسوت تئاتر از رسیدگی بعضی بیمارستان‌ها

شیراندامی شرایط برخی از بیمارستان‌ها در مواجه با بیماران را بحرانی توصیف کرد و گفت: اگر مهران مدیری را ببینم حتما در خصوص بیماری‌ام و نحوه پذیرش در بیمارستان‌ها با او گفتگو خواهم کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی روز گذشته به دیدار و عیادت ولی‌اله شیر اندامی رفت و احوال این هنرمند پیشکسوت را جویا شد. افروز شیر اندامی همسر ولی‌اله شیر اندامی نیز وضعیت بیماری و مراحل پی‌گیری و بستری شدن این هنرمند را توضیح داد.

شیر اندامی در این دیدار دقت نظر برخی از بیمارستان‌ها را در مواجه با بیماران مناسب اما شرایط برخی مراکز پزشکی را بحرانی توصیف کرد. این هنرمند از گروه پزشکی معالج خود بسیار تقدیر کرد و در بخشی از صحبت‌هایش گفت: اگر مهران مدیری را ببینم حتما در خصوص بیماری‌ام و نحوه پذیرش در بیمارستان‌ها با او گفتگو خواهم کرد.

در ادامه این دیدار شفیعی درباره نشر کتاب «روش تحلیل کارگردانی» که توسط شیراندامی نگارش و جمع‌آوری شده؛ با خانواده این هنرمند به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 شیر اندامی نیز کتاب روش تحلیل کارگردانی و نمایش‌نامه «مرگ پیشه‌ور» را حاصل یک عمر تحقیق و پژوهش خود دانست که چندین بار بازنویسی شده است.

او افزود: این کتاب مورد بررسی استاد سمندریان نیز قرار گرفت و از نظر من یک منبع آکادمیک و آموزشی دارد. شیراندامی به تحلیل و بررسی کامل نمایش‌نامه و شخصیت‌ها در این کتاب اشاره کرد.

وی در ادامه به بخشی از خاطرات اجرا‌های خود در سال ۱۳۴۹ در دانشکده هنر‌های زیبا، انجمن ایران و امریکا، دانشگاه تهران و ایرانشهر اشاره کرد و از همکاری مرتضی ممیز، هادی مرزبان و.. نام برد.

این کتاب قرار است با حمایت معاونت توسعه و مدیربت منابع نیروی انسانی وزارت فرهنگ و موسسه هنرمندان پیشکسوت و همکاری انتشارات نمایش منتشر شود.

شیر اندامی متولد ۱۳۱۰ در شهر مرو است، تحصیلات خود را در مقطع کار‌شناسی تئا‌تر در دانشگاه تهران، دانشکده هنر‌های زیبا به پایان رسانده و مدرک در جه یک کارگردانی (معادل دکترا) از وزارت فرهنگ را دریافت کرده است. این هنرمند تاکنون ۴ مرحله در خارج از کشور جراحی قلب انجام داده و در سال جدید نیز بار‌ها به علت بیماری دیابت در بیمارستان‌های شفا؛ یحیاییان و مدائن بستری شده است.

کد خبر : ۳۵۱۶۱۱