خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای صنفی نمایش خبر داد:

تحریم فیلم‌ها توسط حوزه هنری تکذیب شد/ سقف اکران فیلم‌ها برداشته شد

فرجی می گوید؛ برای سال آینده آیین‌نامه شورای صنفی نمایش تغییرات مثبتی خواهد داشت.

غلامرضا فرجی (سخنگوی شورای صنفی نمایش) در گفتگو با ایلنا اعلام کرد؛ خبرهایی که درباره تحریم برخی فیلم‌ها توسط حوزه هنری منتشر شده؛ حاشیه‌سازی است و هیچ قطعی ندارد.

 وی ادامه داد: هنوز اکران هیچ فیلمی قطعی نشده است و این اخبار فقط پیش داوری است. قطعا در زمانی که اکران فیلم‌ها قطعی شد؛ می‌توان درباره نحوه اکران یا عدم اکران یک فیلم تصمیم گرفت.

سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره آخرین وضعیت اکران نوروز ۹۵ به ایلنا گفت: ۱۴ فیلم به نام‌های «چاقی»، «خشم و هیاهو»، «سایه‌های موازی»، «عشق و شانس»، «کفش‌هایم کو؟»، «هفت ماهگی» ، «مرگ ماهی» ،«آبنبات چوبی»، «آوازهای سرزمین من»، «ابد و یک‌روز»، «بادیگارد»، «پنجاه کیلو آلبالو» و «جنجال در عروسی» تقاضای اکران نوروزی کرده‌اند که از این ۱۴ عنوان فیلم، فیلم «من سالواردو نیستم» درحال اکران است و از میان سایر فیلم‌ها ۵ فیلم دیگر برای نوروز انتخاب می‌شوند که اسامی آنها تا هفته آینده اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: باید ۵ سرگروه سینمایی دیگر از میان فیلم‌های موجود، فیلم‌های خود را انتخاب کنند و با تهیه‌کننده به توافق برسند.

 سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره تغییرات آیین‌نامه اکران سال ۹۵ گفت: سقف اکران فیلم‌ها توسط دفا‌تر که تا پیش از این ۸ فیلم بود؛ برداشته شده و دفا‌تر می‌توانند هر تعداد فیلم که دوست دارند؛ اکران کنند. همچنین زمان اکران فیلم‌ها در ۶ماهه اول سال هفت هفته است و در ۶ماهه دوم سال هفت هفته الی ۱۰ هفته با محاسبه کف فروش است. گروه‌های آزاد نیز هر ۶ ماه یک فیلم می‌توانند اکران کنند.

 وی درباره آخرین وضعیت نمایش گروه کودک گفت: منتظر تصمیمات بنیاد سینمایی فارابی هستیم و قرار شده کارگروه کودک بنیاد سینمایی فارابی لیست نهایی و تصمیمات خود را به شورا اعلام کند.

کد خبر : ۳۵۱۷۳۵