خبرگزاری کار ایران

پیروِ نامه رهبر ارکستر سمفونیک به جنتی؛

بنیاد رودکی: استعفایی در میان نیست؛ قرارداد رهبری تمام شده/ رهبری: قراردادم 5 ساله است

مدیرعامل بنیاد رودکی می‌گوید: قرارداد علی رهبری با ارکستر تمام شده و او دیگر سمتی در ارکستر ندارد اما رهبری چنین پاسخ می‌دهد: قراردادم با بنیاد رودکی پنج ساله است و تنها درصورتی لغو می‌شود که یکسال قبل این موضوع را به من اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ پس از استعفای علی رهبری از مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران؛ بهرام جمالی در واکنش به این اتفاق گفت: قرارداد یکساله آقای رهبری با بنیاد رودکی به پایان رسیده بود و ما به ایشان گفتیم که می‌خواهیم به عنوان رهبر میهمان در خدمت‌شان باشیم و قراردادشان را تمدید نمی‌کنیم. مسئله به هیچ وجه استعفای آقای رهبری نیست. به زودی بنیاد رودکی نیز در پیامی مسائل را شفاف‌سازی می‌کند.

او در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود جلال مشفق و تهمورس پورناظری پشت پرده اخلال در فعالیت‌های ارکستر سمفونیک هستند؛ گفت: هرکس نظر خاص خود را دارد اما من پاسخی برای این سوال ندارم.

اما علی رهبری در واکنش به اظهارات جمالی؛ علاوه بر تکذیب سخنان مدیرعامل بنیاد رودکی؛ گفت: قرارداد من با بنیاد رودکی قراردادی پنج ساله است و در آن آورده شده که تنها درصورتی قرارداد فسخ می‌شود که یکسال پیش از آن به من اطلاع داده شود. پس اصلا مسئله بر سر تمدید قرارداد نیست.

او ادامه داد: بنیاد رودکی نباید مسئله را تغییر دهد. آن‌ها به من گفتند کاری به قراردادهای نوازندگان نداشته باشم چراکه می‌خواستند با ارکستر پروژه‌ای کار کنند اما من مقابلشان ایستادم.

رهبری درباره این شایعه‌ که مسائل مربوط به اجرای اپرای عاشورا باعث لغو فعالیت‌های او شده؛ توضیح داد: همان زمان گفتم به‌جای متهم کردن وزیر و معاونش؛ از من به عنوان مدیر هنری ارکستر سوال بپرسید. نتیجه هم این شد که برای حواشی اجرای اپرای عاشورا به دادگاه رفتم و توضیحاتم را به قاضی دادم که خوشبختانه مشکل حل شد.

کد خبر : ۳۵۱۹۷۸