خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیتهٔ بین‌الملل نمایشگاه کتاب خبر داد:

حفظ خدمات گمرکی در «شهر آفتاب»

حامد میرزابابایی بر حفظ خدمات گمرکی برای بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب در «شهر آفتاب» تاکید کرد.

حامد میرزابابایی (رئیس انجمن فرهنگی ناشران بین‌الملل و رئیس کمیتهٔ بین‌الملل بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، دربارهٔ روند ثبت‌نام ناشران خارجی برای نمایشگاه کتاب بیست‌ونهم و تغییرات احتمالی در این زمینه، گفت: در خصوص ثبت نام ناشران خارجی در نمایشگاه کتاب بیست و نهم تأکید کرد: کلیت موضوع تغییر چندانی نداشته و تنها تفاوت‌های کوچکی در حوزهٔ مقررات نسبت به سال قبل وجود دارد. این تفاوت نیز این است که سعی کردیم تمامی ابلاغیه‌ها و فرم‌های مرتبط با بخش ناشران بین‌الملل را که درسال‌های گذشته معمولاً پراکنده بود یکجا تجمیع کنیم تا در زمان نیاز دسترسی مخاطب به آن‌ها راحت‌ و آسان باشد. به عنوان مثال مقرارت حوزهٔ گمرک و غرفهٔ بر‌تر با این روش به راحتی در اختیار ناشران قرار دارد. کلیات روش ثبت نام اما تغییری نکرده است.

رئیس کمیتهٔ بین‌الملل بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به انتقاد‌ها از روند اختصاص بن‌های بخش بن‌الملل در سال گذشته نیز اظهار داشت: بن‌های بخش بین‌الملل به شکلی که در سال‌های گذشته نخواهد بود یا دست‌کم تاکنون صحبتی دربارهٔ این مسئله نشده است. با توجه به اینکه آن شکل از ارائهٔ بن‌ها با انتقاداتی همراه بود تاکنون نشانه مثبتی برای ادامهٔ‌‌ همان روند سابق نداشته‌ایم. البته بن‌های مشارکتی نمایشگاه و دانشجویی همیشه هست و امسال هم خواهد بود. اصولاً بن‌های مشارکتی تنها مختص به بخش بین‌الملل نیست و فی‌الواقع به هیچ بخشی اختصاص صرف ندارد.

رئیس انجمن فرهنگی ناشران بین‌الملل همچنین به تلاش‌ها برای حفظ خدمات گمرکی برای نمایشگاه در «شهر آفتاب» گریزی زد و یادآور شد: در حوزهٔ گمرک نیز پیگیری‌ها برای ادامهٔ روال سال قبل که با استقبال همراه شده بود از مدت‌ها پیش شروع شده. هم جلسات کار‌شناسی میان خود اعضای نمایشگاه برگزار شده و هم مشورتی با حضور رییس نمایشگاه مشخصاً دربارهٔ گمرک صورت گرفته است. مکاتبات در این باره نیز تا به حال خوب پیش رفته و حتی پیگیر هستیم کیفیت خدمات در سال گذشته را حفظ کنیم. اساساّ الگوی ما حفظ نکات مثبت دوره‌های قبل و اصلاح نواقص احتمالی است.

میرزابابایی در پایان دربارهٔ تعداد ناشران ثبت‌نام کرده در بخش بین‌الملل تا امروز (۱۵ اسفند‌ماه) گفت: از آنجا که ثبت نام ناشران از دوازدهم اسفند شروع شده عملاً تنها دو روز پنجشنه و جمعه از ثبت نام گذشته که هنوز آماری از میزان ثبت نام تجمیع نشده است. طبیعی است اگر این تعداد به سطح قابل قبولی برسد حتما اعلام می‌کنیم.

ثبت‌نام بخش بین‌‌الملل از تاریخ ۱۲/۱۲/۱۳۹۴ آغاز و تا پایان وقت اداری روز ۲۴/۱۲/۱۳۹۴ ادامه دارد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود و در بخش ناشران داخلی بیش از ۲۴۵۰ ناشر (۳۳۴ ناشر کودک و نوجوان، ۱۴۵۰ ناشر عمومی، ۵۲۱ ناشر دانشگاهی و ۱۴۲ ناشر آموزشی) برای شرکت در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

کد خبر : ۳۵۲۷۷۰