خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت دبیرکل نهاد به مناسبت درگذشت آیت الله واعظ طبسی

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پیامی درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان مقدس رضوی را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، در پی ارتحال عالم بزرگوار آیت‌الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی تولیت ارجمند و پرتلاش آستان مقدس رضوی، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پیامی درگذشت ایشان را به خانواده این عالم گرانقدر، رهبر معظم انقلاب (حفظه‌الله‌)، مردم شریف ایران به ویژه ساکنان و مجاوران مشهد مقدس و تمامی یاران و دوستداران آن فاضل اندیشمند تسلیت و تعزیت گفت.

متن پیام دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به شرح زیر است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

 «... ثَوَابُ اللَّهِ خَیْرٌ لِّمَنْ آمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا وَلَا یُلَقَّهَا إِلَّا الصَّابِرُونَ.»

 «... برای آن‌ها که ایمان می‌آورند وکارهای شایسته می‌کنند ثواب خدا بهتر است و بدین ثواب جز صابران دست نیابند.» ‏

 (سورة قصص؛ ۸۰)

عالم مجاهد و یار پایدار حضرت امام خمینی (قدس‌سره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، آیت‌الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی (رحمت‌الله علیه) بار سفر از عالم خاکی بربستند و به یاران افلاکی خود پیوستند.

این هجرت ابدی، گرچه برای ایشان که عمر با برکتشان به خدمت و پرهیزگاری گذشت سرآغاز آسایش و سعادت بهره‌مندی از همنشینی با اولیاءالله (علیهم‌السلام)، امام (رحمت‌الله علیه) و شهیدان و صالحان است و مهمانی بر خوان رحمت پروردگار کریم نصیب ابدیشان خواهد بود، به لطف خدا؛ اما برای بیت شریف و یاران و دوستداران، بی‌شک فراقی دشوار است که وصف آن در کلمات نمی‌گنجد؛ ضایعه‌ای که جبران آن برای نظام و انقلاب و آستان قدس رضوی تنها لطف و جبّاری خداوند را می‌طلبد.

آیت‌الله واعظ طبسی عالم فرزانه‌ای بودند که علاوه بر خدمت شایسته چهل‌ساله در بارگاه ثامن‌الحجج (علیه‌السلام)، با درایت و نیک‌اندیشی ایشان، کتابخانه آستان قدس رضوی و مجموعه کتابخانه‌های وابسته که از بزرگ‌ترین و غنی‌ترین کتابخانه‌های ایران و جهان اسلام است، امروز به شایسته‌ترین نحو اداره می‌شود و این خدمت بزرگ به میراث مکتوب و ترویج فرهنگ کتابخوانی، چون سایر خدمات خالصانه و ارزنده طول عمر بابرکتشان، به‌مثابه نوری روشن مسیر پیشِ روی سفر اخروی ایشان را منور می‌سازد و میوه‌های شیرین این درخت پربار از باغ جاودان صدقات جاریه، نصیب گوارای ذائقه جان پاک این عالم ربانی خواهد بود، ان‌شاءالله تعالی.

اینجانب به نمایندگی از همه همکاران و کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارتحال جانگداز این مجاهد نستوه، عالم دیندار و فرهنگ‌مدار را به محضر خانواده گرانقدر آن عزیز نوسفر، رهبر معظم انقلاب (حفظه‌الله‌)، مردم شریف ایران به ویژه ساکنان و مجاوران مشهد مقدس و تمامی یاران و دوستداران آن فاضل اندیشمند، تسلیت عرض می‌کنم و برای بازماندگان صبر و اجر و برای روح پاک آن عزیز، غفران و رحمت واسعه الهی را مسئلت دارم.

و من الله‌التوفیق

علیرضا مختارپور

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی روز جمعه هفتم اسفند پس از شرکت در انتخابات دچار مشکل تنفسی و به اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) در مشهد منتقل شد. وی پس از یک هفته در کما بودن، بامداد جمعه چهاردهم اسفند دارفانی را وداع گفت.

کد خبر : ۳۵۲۸۷۲