خبرگزاری کار ایران

در رونمایی آلبوم "عاشق می­‌شویم" عنوان شد:

عشق معاصر در آلبوم عقیلی و سلطانی

مراسم رونمایی از آلبوم «عاشق می­شویم» جمعه 14 اسفند ماه در موسسه بهاران برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ در این مراسم که به رونمایی از جدیدترین همکاری «پیمان سلطانی» و «سالار عقیلی» اختصاص داشت؛ علاوه بر علاقمندان به موسیقی، تعدادی از چهره­‌های شناخته شده عرصه فرهنگ هم حضور داشتند.

علیرضا پورامید (پژوهشگر موسیقی) در آیین رونمایی از آلبوم عاشق می­شویم گفت: یکی از اشکالات ما این است که موزیسین ما فلسفه نمی­داند، فیلسوف ما شعر نمی­داند، شاعر ما تاریخ نمی­داند، این هر سه فقه نمی­دانند و این هر چهار نفر ریاضیات ضعیفی دارند. با این وجود اما در بین ما  هستند هنرمندانی که فقط در حوزه تخصصی خودشان فراتر می­روند.

او در پایان سخنانش «عاشق می­شویم» را نوید بخش آینده بهتری برای موسیقی ایرانی دانست و گفت: این کار نوید آینده بهتری برای تنگناهای موسیقی ماست. این کارها دامنه موسیقی ایران را بازتر می­کند در آن چهارچوب همیشگی حرکت کردن فایده ای ندارد.

در ادامه اردشیر صالح پور هم توضیحاتی درباره تحولات شعر و موسیقی سخن گفت و بعد از آن ازپیمان سلطانی دعوت کرد تا توضیحاتی در مورد آلبوم ارائه دهد. پیمان سلطانی پس از خوش آمدگویی به حاضرین در مورد آلبوم عاشق می شویم گفت: در مورد عاشق می شویم مبحث اصلی که وجود دارد این است که من نگاه خودم را به روی عشق معاصر متمرکز کرده­ام. در واقع عشق آندلسی، هندی و فارسی که به عشق وجود دارد و غالبا عشق فراواقع و زمینی است را ندارم. معمولا در مورد هر عشق کهن این اتفاق می افتد که یا فراغ و هجران وجود دارد یا وصال. در عشق معاصر اما این وصال صورت نمی­گیرد. بنابراین ما در یک بی ارتباطی مطلق به سر می­بریم و نگاه به آینده داریم. آینده پیش می­رود و ما مدام در پی آن می­دویم و نهایتا آن وصال صورت نمی­گیرد. اتفاقی که در عاشق می­شویم افتاده این است که در دو تصنیف عاشق و معشوق موتیف­ها در هم حل نمی­شود و مدام در پی هم یکدیگر ر ا رها می­کنند. بنابراین هم آمیزی و درون روندگی در مجموعه کارها ایجاد نمی­شود.

آهنگساز سرود ملی- میهنی ایران جوان افزود: این مجموعه شامل دو سی دی است که امروز سی دی اول آن تحت عنوان عاشق می­شویم منتشر شده و به زودی سی دی دوم که شامل کارهای ملی-میهنی است با صدای آقای عقیلی در سال 95 منتشر خواهد شد.

سالار عقیلی نیز در این مراسم گفت: خوشحالم بعد از سال­ها کار مشترکی را با جناب آقای پیمان سلطانی انجام دادیم. شاید این کار باید زودتر اتفاق می­افتاد چون اگر اشتباه نکنم ما 12 سال پیش اولین کنسرتمان را با آقای سلطانی و با ارکستر ملل به روی صحنه بردیم. من در آنجا برای اولین بار در تالار وزارت کشور و تالار وحدت«ایران جوان» را خواندم.

این خواننده ادامه داد: «عاشق می­شویم» هدیه­ای است از جانب ما به مردم عزیز. عیدی از طرف ما که امیدوارم در سال جدید که به مسافرت می­روید این آلبوم را بشنوید و به یاد ما هم بیافتید. از تشریف فرمایی شما سپاسگزارم.

غلامرضا سلیمانی در بخشی از مراسم رونمایی آلبوم «عاشق می­شویم» گفت: زمانی که ملودی کار «عاشق» توسط آقای سلطانی به من داده شد، متوجه شدم این ملودی با وجود زیبایی و روانی دارای پیچش­هایی است که نوشتن ترانه را سخت می­کند. من تمام تلاشم را کردم و ایشان هم به کارم مهر تایید زدند.

در ادامه باز هم نماهنگ دیگری اجرا شد و در ادامه علیرضا دریایی که در آلبوم «عاشق می­شویم» به عنوان نوازنده حضور داشت، به تکنوازی کمانچه پرداخت تا این آیین رونمایی به پایان برسد.

کد خبر : ۳۵۳۰۲۵