خبرگزاری کار ایران

روایت محمدصالح علا از سبک زندگی حضرت زهرا (س) در رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران همزمان با فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با برنامه‌های ویژه متنوع به سوگ می‌نشیند.

به گزارش ایلنا؛ پروانه طهماسبی (تهیه‌کننده برنامه‌های رادیویی تهران) درخصوص ویژه‌برنامه روز شهادت حضرت زهرا (س) گفت: «سرمشق» به روایت محمدصالح علاء از سبک زندگی حضرت زهرا (س) می‌گوید. این برنامه با رویکرد بهره‌گیری و تاثیر زندگی بانوی دو عالم بر روی زندگی زن‌های پردغدغه در دنیای امروزی به روی آنتن می‌رود.

 وی ادامه داد: سرمشق با روایت زندگی حضرت صدیقه کبری (س) و گزارش‌هایی از دغدغه‌های زندگی زنان به صورت موازی، مشکلاتشان مطرح می‌شود.

 تهیه‌کننده برنامه «آب و تاب» در خصوص ساختار برنامه رادیویی «سرمشق» بیان کرد: این برنامه رادیویی به صورت یک مجله مناسبتی است که شامل گزارش، کار‌شناسی و روایت سبک زندگی حضرت فاطمه (س) است که به گویندگی سودابه آقاجانیان در جدول پخش رادیو تهران قرار گرفته است.

 طهماسبی از دیگر بخش‌های مختلف ویژه برنامه «سرمشق» اشاره کرد و گفت: مجله مناسبتی «سرمشق» با روایت محمدصالح اعلاء و با حضور مجری کار‌شناس برنامه مهدی رستمی مشکلات زنان پردغدغه را در جامعه مطرح می‌کند و سپس، راهکارهایی از بهره‌گیری زندگی بانوی دو عالم به پخش می‌رساند.

 تهیه کننده برنامه «سرمشق» با بیان پخش برنامه در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه اظهار داشت: سودابه آقاجانیان گوینده، مهدی رستمی مجری طرح، سمیرا صدیقی گزارشگر و یاسمن رومینا به عنوان نویسنده ما را در پخش روز شهادت حضرت زهرا (س) همراهی می‌کنند.

مسابقه مفتاح

 ساناز باقری (تهیه‌کننده برنامه مفتاح) گفت: برنامه مفتاح در قالب مسابقه به صورت بسته‌های ۳۰ امتیازی با سوالات واژه‌شناسی، احکام و شهرستان‌های استان تهران اجرا می‌شود. علاقه مندان با انتخاب بسته ۲۴ امتیازی با سوالات تهران‌شناسی، شخصیت‌های تهران و ضرب المثل‌های اخلاقی در این مسابقه شرکت می‌کنند.

 علاوه بر این، شرکت کنندگان می‌توانند با انتخاب بسته‌های ۲۲ امتیازی با پیام‌های اخلاقی و شهروندی همراه با بخش بازیگری و گزارشگری محله در این مسابقه شرکت کنند. در بسته ۱۸ امتیازی نیز سوال‌ها از متن خوانده شده پرسیده می‌شود، گزیده‌ای از سخنان بزرگان، فیلم و سریال با اجرای فاطمه نصر آبادی از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه شنبه، یکشنبه و دوشنبه از رادیو تهران پخش می‌شود.

بانوی آب و آیینه

علیرضا مبینی (مدیرگروه تهران و رویدادهای شبکه رادیویی تهران) در خصوص ویژه برنامه روز شهادت حضرت زهرا (س) گفت: گروه رویداد‌ها با ویژه برنامه «بانوی آب و آیینه» در روز شهادت از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۷ و ۱۵ دقیقه با محوریت ولایت مداری حضرت زهرا (س) پخش می‌شود.

وی ادامه داد: تمرکز اصلی این برنامه رادیویی بر محور ولایت‌مداری و حفظ سلاله ایشان برای ماندگاری ولایت است که در دو برهه تاریخی آن را بیان می‌کنیم، در وهلهٔ اول ولایت‌مداری ایشان از حضرت محمد (ص) و دیگری در مقطع زمانی امامت حضرت علی (ع) است که این بزرگوار، هم‌ مانند یک شیرزن پشت و پناه پدر بزرگوارشان حضرت امیر (ع) بود.

مبینی با اشاره به بخش‌های شنیداری ویژه برنامه «بانوی آب و آیینه» اظهار داشت: ما در این برنامه سعی کردیم با حضور کار‌شناس چون حشمت‌الله قنبری و حجت‌الاسلام شیروانی با نگاهی به زندگی حضرت فاطمه (س) ولایت‌مداری و تأثیر آن زندگی را بیان کنیم.

 «بانوی آب و آیینه» با دیگر بخش روایتگری که بدیعهٔ دو برههٔ تاریخی ولایت پیامبر (ص) و حضرت امیر (ع) را بیان می‌کند، به روی آنتن شبکه رادیویی تهران می‌رود همچنین ما در این برنامه از دیگر بخش‌هایی چون نوحه‌خوانی هم نیز استفاده کرده‌ایم.

مدیرگروه رویدادهای شبکه‌ رادیویی تهران در پایان به عوامل برنامه‌ساز این ویژه برنامه اشاره کرد و گفت: حماد خزایی (تهیه‌کننده)، سعید بارانی (گوینده)، مریم چوپانی (نویسنده) از همکاران ما در شبکه‌ رادیویی تهران هستند که در روز شهادت با «بانوی آب و آیینه» مه‌مان شنوندگان می‌شوند.

راوی چه کسی است

رادیو تهران با ویژه برنامه «راوی چه کسی است» سیاه‌پوش عزای دختر رسول خدا (ص) می‌شود.

نوشین رهگذر (تهیه‌کننده برنامه‌های رادیویی) به ویژه‌برنامه شب شهادت حضرت فاطمه‌الزهرا (س) اشاره کرد و گفت: رادیو تهران با فرا رسیدن ایام شهادت بانوی دو عالم با ویژه‌برنامه «راوی چه کسی است؟» فضایی روایت‌گونه را به روی آنتن می‌برد.

 «راوی چه کسی است؟» با فضایی روایت‌گونه ساختاری جدید از برنامه‌های رادیویی را با بخش‌های مختلف کار‌شناسی، تاریخ‌نگاری و سخنان بزرگان برای پخش در شب ۲۳ اسفند ماه از ساعت ۷ آماده شده است. ما دراین برنامه رادیویی احادیث مختلفی از حضرت امیر (ع)، امام حسن مجتبی (ع) و دیگر بزرگان دین نقل می‌کنیم و در بخش کار‌شناسی سعی کردیم سخنان بزرگان و علمای دین را در «راوی چه کسی است؟» روایت کنیم.

رهگذر خاطرنشان کرد: سعید بارانی گوینده و راوی ویژه برنامه شب شهادت حضرت صدیقه کبری (س) است که به مدت یک ساعت مه‌مان خانه‌ها می‌شود.

نمایش رادیویی «کوثرنامه»

شبکه رادیویی تهران نمایش رادیویی «کوثرنامه» را با هنرمندی اکبر زنجانپور، احمد ایرانی‌خواه، شهین نجف‌زاده، محمدرضا علی و تعداد دیگری از هنرمندان روی آنتن می‌برد.

این نمایش به کارگردانی اکبر زنجانپور، صدابرداری علی حاجی نوروزی و گویندگی مریم نشیبا از روز شنبه ساعت ۱ و ۳۰ دقیقه از رادیو تهران موج اف.‌ام ردیف ۹۴ مگاهرتز پخش می‌شود.

کد خبر : ۳۵۴۷۹۲