خبرگزاری کار ایران

منتقدان خانه موسیقی مطرح کردند؛

برگزاری انتخابات؛ بدون نظارت هیئت بی‌طرف فاقد اعتبار است

منتقدان خانه موسیقی با انتشار بیانیه‌ای از برگزاری انتخاباتی با ساز و کار صحیح در این خانه استقبال کرده و از وزارت ارشاد و گردانندگان خانه موسیقی خواستند با تعجیل در تشکیل هیاتی ناظر و همچنین تعویق انتخابات به منظور آماده‌سازی مقدمات آن؛ تلاش کند تا نظر موافق اکثریت جامعه موسیقی را تامین کند.

به گزارش ایلنا؛ جمعی از منتقدان وضعیت کنونی خانه موسیقی با انتشار یک بیانیه؛ بر برگزاری یک انتخابات صنفی بی‌طرف با نظارت یک هیات ناظر بی‌طرف تاکید کردند.

در نامه این گروه از منتقدان خانه موسیقی آورده شده است:

در پی جلسه دوازده اسفند ماه جاری درخصوص پس گرفتن شکایت خانه موسیقی از ساسان فاطمی، استاد دانشگاه و منقتد شناخته شده موسیقی که در محل آن نهاد و با حضور ایشان برگزار شد، صورتجلسه‌ای از سوی سایت خانه موسیقی منتشرشد که در آن به تشکیل هیاتی ناظر بر انتخابات پیش‌روی خانه تاکید شده بود.

بر همین اساس ما به عنوان جمعی از منتقدان وضعیت صنفی موسیقی کشور از این تصمیم خانه موسیقی در برگزاری انتخاباتی شفاف و تحت نظارت هیاتی مرضی‌الطرفین استقبال کرده و اعلام می‌داریم این نتیجه همانی است که منتقدان نیز در مساله انتخابات بر آن تاکید داشته و در جلسه 25 بهمن ماه 1394 با جمعی از مسئولین بلند پایه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سر آن به توافق رسیدند. امیدواریم ضمن تشکیل این هیات با نظر و توافق طرفین و همچنین بررسی شرایط و پیش‌زمینه‌های انتخابات و سپس برگزاری آن، بهترین و جامع‌ترین نتیجه از این انتخابات که همان برآیند خواسته جامعه موسیقی است حاصل شود.

برطبق اعلام قبلی خانه موسیقی، برگزاری این انتخابات برای میانه مرداد ماه 1395 برنامه‌ریزی شده بود اما این نهاد چندی پیش زمان انتخابات پیش رو را به اواخر اسفند 1394 تغییر داد. از آنجا که تاریخ جدید اعلام شده برای آغاز فرآیند انتخابات توسط خانه به‌حدی نزدیک است که عملا انجام مواردی چون تشکیل، بررسی جوانب و شروع به کار هیات ناظر غیرممکن می‌نماید تقاضا داریم تا از سوی وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین گردانندگان خانه موسیقی ترتیبی اتخاذ شود تا بتوان با تعجیل در تشکیل هیات مذکور و همچنین تعویق انتخابات تا آماده‌سازی مقدمات آن به جهت رعایت موارد فوق، با کمترین هزینه به سرانجامی مطلوب و مورد وثوق همه طرفین و اکثریت اهالی موسیقی کشور نائل شویم.

بدیهى است، این انتخابات درصورت برگزارى بدون رعایت موارد فوق و عدم حضور و نظارت جامع هیاتی مرضی الطرفین از نظر منتقدین فاقد اعتبار خواهد بود.

جمعی از منتقدان وضعیت صنفی موسیقی کشور

کد خبر : ۳۵۵۰۵۱