خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد روزبه زرین‌کوب به کتاب‌خوان‌ها؛

«تاریخ جامع ایران» را بخوانید

توصیه روزبه زرین‌کوب برای کتاب‌خوان‌ها: مجموعه «تاریخ جامع ایران» در بیست جلد توسط موسسه دایره‌المعارف بزرگ اسلامی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ پیشنهاد روزبه زرین‌کوب برای علاقمندان به کتاب؛ «مجموعه تاریخ جامع ایران» است که در بیست جلد چاپ و توسط موسسه دایره‌المعارف بزرگ اسلامی منتشر شده است. این مجموعه؛ نام پژوهشگران زیادی را در شناسنامه خود دارد که روزبه زرین کوب؛ خود یکی از آنهاست.

این پژوهشگر تاریخ؛ این اثر را مهم‌ترین مجموعه تاریخ کامل ایران می‌داند که تا امروز منتشر و وارد بازار کتاب شده است. به گفته خودش؛ این کتاب آرزوی اهل تاریخ را برآورده کرده و این اتفاق بسیار بزرگی است که ما ایرانی‌ها سرانجام توانسته‌ایم تاریخ کشورمان را بنویسیم.

زرین‌کوب با بیان اینکه این کتاب در حوزه تاریخ بهترین کتاب سال بود و اگر ضعفی هم داشته در برابر بزرگی و عظمت آن چندان مهم نیست و از ارزش کار نخواهد کاست؛ می‌گوید: این کتاب به دلیل عظمتی که دارد به عنوان یک کتاب تخصصی و مرجع قابل استناد است. این کتاب حتی بزرگ‌تر و مفصل‌تر از تاریخ کمبریج است چراکه در بیست مجلد تالیف شده یعنی سه برابر تاریخ کمبریج که هفت جلدی‌ست.

وی یادآور می‌شود: گرچه این اثر؛ تخصصی و مرجع است اما به دلیل تخصصی بودنش؛ خواندن آن به همه توصیه نمی‌شود. هرچند باید یادآور شد که کتاب به دلیل چندجنبه‌ای بودنش قابل استفاده برای افراد مختلف در حوزه‌های مختلف است اما بدیهی‌ست کسانی که کار تخصصی آن‌ها تاریخ است؛ بیشترین استفاده را می‌توانند از کتاب ببرند. دانشجویان؛ علاقمندان به تاریخ و آنها که ترس از کتاب‌های تخصصی ندارند نیز مخاطبان خوبی برای این اثر خواهند بود. باید متذکر شوم که مطالعه کتاب شناخت بسیار کاملی از تاریخ ایران در دوره‌های مختلف به خواننده خود ارایه می‌دهد.

این پژوهشگر تاریخ در پاسخ به این سوال که آیا دوست می‌داشت در سمت یک مدیر فرهنگی در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی و هنری کشور تاثیرگذار باشد؛ چنین می‌گوید: هرگز تجربه مدیریت فرهنگی نداشته‌ام و آرزوی آن را هم ندارم. من تنها یک معلم تاریخ بوده‌ام و کار کردن در این عنوان را نیز بیش از هر سمت دیگری دوست دارم.

کد خبر : ۳۵۵۱۸۴