خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های باغ‌موزه قصر برای عید نوروز

باغ موزه قصر با ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به استقبال نوروز یک هزارو سیصد و نود و پنج می‌رود.

به گزارش ایلنا؛ حسین هوشیار (مدیر باغ موزه قصر) در اعلام برنامه‌های این ایام اظهار داشت: "جشنواره نوروز در قصر" از 25 اسفند ماه تا 13 فروردین ماه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 10 در دو بخش بازدید موزه‌ای و برنامه‌های محیطی اجرا  خواهد شد.

وی در تشریح برنامه‌های باغ موزه قصر بیان داشت: در بخش بازدید موزه‌ای بازدیدکنندگان می‌توانند در این ایام به صورت نیم بها از خدمات موزه‌های مجموعه استفاده نمایند ضمن اینکه شهروندان با ارائه "تهران کارت" از تخفیف‌های ویژه این کارت بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: "زمان در حبس قصر" نمایشی شبیه‌سازی شده از شخصیت‌های تاریخی موزه زندان قصر در کنار برپایی چادرهای عشایری، غرفه‌های صنایع‌دستی، موسیقی سنتی و سوغات تهران همه روزه بعدازظهرها پذیرای علاقمندان است.

هوشیار به بخش محیطی برنامه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نوروزگاه تهران در باغ موزه قصر برگزار می‌شود و طی روزهای 25 و 26 اسفند ماه از ساعت 16 تا 18 قرار است بخشی از آیین‌های نوروزی تهران از جمله نوروزخوانی و شاهنامه‌خوانی که همواره بخشی از آیین‌های نوروزی بوده بازنمایی شود.

مدیر باغ موزه قصر از اجرای ویژه برنامه‌هایی در استیج نوروزی باغ موزه قصر خبر داد و گفت: استیج عیدانه باغ موزه قصر هر شب از ساعت 20 الی 23 با اجرای برنامه‌هایی شاد شامل اجرای مراسم آئینی، موسیقی پاپ، دعوت از هنرمندان مطرح کشور، سخنرانی مذهبی، نقالی، پرفورمنس و ... همراه خواهد بود.

وی به اجرای طرح تکریم از بازدیدکنندگان با حجاب برتر در ایام نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: باغ موزه قصر در ایام نوروز برای بانوانی که با حجاب برتر در این محل حضور می‌یابند، بازدید رایگان را درنظر خواهد گرفت ضمن اینکه در روز 11 فروردین ماه به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) بازدید از موزه قصر برای بانوان رایگان است.

 از دیگر برنامه‌های باغ موزه قصر در ایام نوروز می‌توان به نمایشگاه خودروهای کلاسیک قدیمی و ویژه‌برنامه روز طبیعت (13فروردین ماه) با محوریت خانواده در محوطه باغ اشاره نمود.

کد خبر : ۳۵۵۵۶۶