خبرگزاری کار ایران

«اودیسه» 16 فروردین افتتاح می‌شود

نمایش «اودیسه» نوشته امین طباطبایی و کار آرش دادگر از روز دوشنبه 16 فروردین ماه اجرای عمومی خود را در سالن حافظ آغاز می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ نمایش اودیسه که کاری از گروه تئاتر «کوانتوم» است و بازیگرانی همچون کامبیز امینی، نگار عابدی، آرش دادگر، حسام منظور، امین طباطبایی، عمار عاشوری و سیاوش دادگر، امیر رجبی، مهراب رستمی، رسول مکوندی، جلال وفایی، رضا مرشد در آن ایفای نقش می‌کنند، در ساعت 20 و با مدت 100 دقیقه روی صحنه می‌رود.

«اودیسه» در سه روز اول اجرا با 30 درصد تخفیف برای عموم مخاطبان اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت "تیوال" نسبت به پیش خرید بلیت اقدام کنند. با توجه به تعداد محدود بلیت‌های باقی‌مانده در سه روز آغازین، صفحه فروش این نمایش در روزهای پنجشنبه و جمعه برای دو سانس 18 و 20 از 8 فروردین در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

«اودیسه» هومر سرگذشت بازگشت یکی از سران جنگ تروا (ادیسیوس یا الیس) فرمانروای ایساکا است. در این سفر که بیش از 20 سال به درازا می‌انجامد، ماجراهای مختلف و خطیری برای وی و همراهانش پیش می‌آید. در نهایت ادیسیوس که همگان گمان می‌کردند کشته شده است، به وطن خود بازگشته و دست متجاوزان را از سرزمین و زن و فرزندش کوتاه می‌کند.

«اودیسه» در کنار «ایلیاد» دومین اثر حماسی هومر، داستانسرای یونانی است. این کتاب که در اواخر قرن ۸ پیش از میلاد مسیح نگاشته شده است یکی از تأثیرگذارترین آثار ادبیات مغرب‌زمین به شمار می‌آید.

امین طباطبایی نمایشنامه را بر اساس این اثر منظوم نوشته و دراماتورژی آن را مهدی تاج‌الدین انجام داده است. امیر سرافرازیان طراحی صحنه ، مرضیه برزی طراحی لباس ، امیر رجبی طراحی پوستر و بروشور، رضا قاضیانی عکاسی آن را بر عهده دارند.

در این پروژه مهتاب شکریان، مهراب رستمی به عنوان دستیاران کارگردان ، کاملیا غزلی مدیر روابط بین‌الملل ، سارا یحیی مشاور فنی ، مصطفی حسین خانی ، امید نجومی و یاسمین هاشمی به عنوان دستیاران صحنه و سید مصطفی هاشمی نسب در ساخت دکور همکاری دارند.

کد خبر : ۳۵۷۶۷۱