خبرگزاری کار ایران

هندویی که عاشق حضرت علی(ع) شد در شبکه افق

مجموعه مستند «دیدار» در پنجمین قسمت دیداری با شاعر هندی عاشق حضرت علی (ع) دارد و برنامه «در آفتاب سوزان» سری به آفریقا می‌زند.

به گزارش ایلنا، پنجمین قسمت مجموعه مستند «دیدار» درباره شاعر پارسی گوی هندی بلرام شکلا، چهارشنبه ۱۱ فروردین از شبکه افق پخش می‌شود.

بلرام شکلا شاعری پارسی گوی از کشور هندوستان است، او هندوست ولی علاقه زیادی به اسلام و حضرت امام علی(ع) دارد.

او در دانشگاه دهلی تدریس می‌کند و اخیرا ترجمه ای از تریجع بند محتشم کاشانی منتشر کرده است، بسیاری از اشعار مولانا و حافظ را از حفظ است و آنقدر به فارسی تسلط یافته که می تواند در پاسخ به دیگران از اشعار فارسی استفاده کند.

وی شعری زیبا در وصف حضرت علی(ع) سروده با این مطلع که «به من رساند نسیم سحر سلام علی/برهمنم که شده ام همچو عجم غلام علی»

او در سال ۱۳۹۳ در دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب، به قرائت این شعر پرداخت.

شکلا در مجامع مسلمانان هندوستان حاضر می شود و اشعارش در وصف امیرالمومنین علی(ع) را قرائت می کند.

احمد جان میرزایی تهیه کنندگی «دیدار» را بر عهده داشته، مستندی که پنجمین قسمت آن برای پخش از شبکه افق در روز چهارشنبه ۱۱ فروردین ساعت های ۱۸ و ۲۳.۳۰ از شبکه افق پخش می شود.

تکرار این برنامه را می توانید ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه از همین شبکه ببینید.

جوانان آفریقایی و تولید انرژی «زیر آفتاب سوزان»

دومین قسمت مجموعه مستند «در آفتاب سوزان» با موضوع سختی زندگی در کشورهای آفریقایی و بی اعتنایی غربی ها به وضعیت موجود در این قاره، چهارشنبه ۱۱ اسفند از شبکه افق پخش می شود.

آفریقا قاره ای با متراکم ترین جمعیت ساکن، ثروت های بی شمار طبیعی اما فقر حاکم بر جوام انسانی و این همه در حالیکه کشورهای غربی که بزرگ ترین بهره بردار از منابع طبیعی این قاره هستند، تاکنون هیچ اقدام موثری در بهبود شرایط زندگی مردم آفریقا انجام نداده اند.

«در آفتاب سوزان» مجموعه مستندی سه قسمتی است که به کمبودها و مشکلات زندگی در کشورهای مختلف این قاره می پردازد.

در دومین قسمت می بینیم که جوانانی از کشور مالی درصدد هستند با استفاده از صفحات خورشید، از انرژی خورشید که به وفور در اختیارشان است استفاده کنند.

کامبریا ماتلو و مورگان رابینسون، کارگردانی، تهیه کنندگی و فیلمبرداری این مستند را بر عهده داشته اند.

دومین قسمت «در آفتاب سوزان» ساعت ۲۱.۳۰ روز چهارشنبه ۱۱ فروردین از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم روز بعد در ساعت‌های ۷ و ۱۴ روی آنتن می‌رود.

کد خبر : ۳۵۷۶۷۶