خبرگزاری کار ایران

سیزده را با «بهارستان» به در کنید

سازمان زیباسازی شهر تهران از عموم شهروندان تهرانی دعوت کرد تا در روز طبیعت از آثار هنری رویداد «بهارستان» در بوستان‌ها و خیابان‌های شهر تهران دیدن کنند.

به گزارش ایلنا، سالانه هنرهای شهری بهار تهران با عنوان «بهارستان» با آثار ۴۸۶ هنرمند نقاش، مجسمه‌ساز، گرافیست و هنرهای محیطی فضای بهاری تهران را هنری کرده است. بر همین اساس با فرارسیدن روز طبیعت در ۱۳ فروردین ماه سازمان زیباسازی شهر تهران از عموم شهروندان دعوت به عمل می آورد تا در این روز در بوستان‌ها و خیابان‌های شهر تهران از این آثار دیدن و با آثار رویداد «بهارستان» عکس بگیرند.

 رویداد هنری "بهارستان" با هدف همگاهی هنرمندان با شهروندان در ایجاد نشاط و پویایی در محیط شهری در ایام عید نوروز برگزار شده است.

 بر همین اساس در این روزهای آغازین سال ۱۳۹۵ بیش از ۵۰۰ اثر هنری در مناطق مختلف شهر تهران ارائه شده است. در بخش نقاشی دیواری رویداد "بهارستان" ۹۴ هنرمند آثار خود در ۲۲ منطقه شهر تهران به نمایش گذاشته‌اند. در بخش گرافیک این سالانه هنرهای شهری آثار ۴۴ هنرمند در فضاهای تبلیغاتی شهر تهران در معرض دید شهروندان قرار گرفته است.

 در بخش مجسمه‌سازی و هنرهای محیطی نیز ۱۵۷ هنرمند آثار خود را در خیابان ولیعصر از میدان راه آهن تا میدان تجریش، بلوار کشاورز و خیابان انقلاب حد فاصل میدان فردوسی تا میدان انقلاب ارائه کرده‌اند. همچنین بخش تخم مرغ‌های نوروزی نیز با حضور ۱۹۱ هنرمند در بوستان‌های نوروز، باغ فردوس، پارک شهر، پارک ملت و پارک لاله برگزار و آثار آن در مناطق مختلف شهر تهران جانمایی شده است.

 اما مهم‌ترین تمایز رویداد هنری «بهارستان»، رویکرد تعاملی هنرمند با شهروند و شهروندان با آثار هنری است. بر همین اساس رویداد «بهارستان» برای مشارکت هرچه بیشتر شهروندان با آثار سالانه هنرهای شهری بهار تهران فراخوان عکاسی داده و شهروندان می‌توانند با آثار سالانه «بهارستان» سلفی بگیرید و در این مسابقه شرکت کنند.

 این مسابقه هنری در دو بخش سلفی (عمومی) و بخش حرفه‌ای برگزار می‌شود. بخش عمومی، شامل عکس‌های سلفی با المان‌های محیطی نوروز در سطح شهر تهران اعم از حجم‌های شهری ویژه نوروز، نقاشی‌های دیواری و تخم مرغ‌های رنگی سطح شهر تهران می‌شود.

 علاقمندان برای ارسال عکس سلفی می‌توانند در اینستاگرام شخصی شرکت‌کنندگان با هشتک «بهارستان ۹۵#» یا «بهارستان ۹۵#»  و تگ کردن صفحه اینستاگرام بهارستان ۹۵ به آدرس @بهارستان۹۵، اقدام کنند. ذکر نام و نام خانوادگی در زیر عکس‌ها الزامی است.

 همچنین ارسال عکس سلفی به صورت دایرکت برای صفحه اینستاگرام بهارستان ۹۵ به آدرس @بهارستان۹۵ و همچنین ارسال عکس سلفی به صورت فایل بر روی سایت سازمان زیباسازی www.zibasazi.ir ، بخش مختص فراخوان عکاسی بهارستان ۹۵ نیز فراهم است.

 در بخش عکس سلفی به سه نفر برگزیده این مسابقه عکاسی به انتخاب هیئت داوران لوح تقدیر جشنواره و یک عدد نیم سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد و به ۱۰ نفر که بیشترین تعداد لایک را دریافت نموده باشند دوربین فوجی فیلم اینستکس مینی ۸ اهدا خواهد شد.

 در بخش حرفه‌ای به نفرات اول تا سوم علاوه بر لوح تقدیر مبلغ ۲۵، ۱۵ و ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت. همچنین به عکس‌های راه یافته به نمایشگاه نیز مبلغ یک میلیون ریال حق تألیف تعلق خواهد گرفت.

 آخرین مهلت ثبت ‌نام و ارسال عکس‌ها ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ است و داوری و اعلام نفرات برگزیده، اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ خواهد بود. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس اینترنتی سایت سازمان زیباسازی شهر تهران (www.zibasazi.ir) مراجعه نمایید.

رویداد هنری «بهارستان« (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) همزمان با ایام نوروز ۱۳۹۵ در تهران برگزار می‌شود و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

کد خبر : ۳۵۷۸۳۳